Двомісячник з укладання колективних договорів

Колективний договір є актом локального регулювання, який конкретизує відносини між власником або уповноваженим ним органом і колективом найманих працівників з питань економічного та соціального розвитку з урахуванням специфічних умов окремого підприємства, установи, організації.

Він укладається з метою регулювання виробничих, трудових та соціально-економічних відносин шляхом фіксації волі сторін, визначеної в процесі проведення переговорів.
В системі нормативно-правового регулювання трудових відносин колективні договори є угодами найнижчого рівня, тому їх положення обов'язково повинні відповідати змісту генеральної, галузевих і регіональних угод.
Головною метою при укладенні колективного договору слід вважати забезпечення реалізації найманими працівниками своїх прав та інтересів. З іншого боку колективний договір також захищає інтереси іншого учасника трудових відносин, а саме роботодавця.
Можливість укладення колективного договору діюче законодавство пов'язує з наявністю двох чинників – використання найманої праці та наявність статусу юридичної особи.
Відповідно до ст. 15 КЗпП колективні договори підлягають повідомній реєстрації місцевими органами державної виконавчої влади.
Порядок проведення такої реєстрації встановлений постановою КМУ «Про порядок повідомної реєстрації галузевих і регіональних угод, колективних договорів» від 13 лютого 2013 р. № 115 (в редакції постанови КМУ від 21 серпня 2019 р. № 768).
Повідомна реєстрація проводиться з метою забезпечення можливості врахування умов колективних договорів під час розгляду індивідуальних і колективних трудових спорів, які можуть виникнути в результаті застосування норм цих договорів.
Зазначені вимоги визначають загальний характер відповідності змісту колективного договору чинному законодавству, тому не мають юридичного впливу на результат його реєстрації. У випадку виявлення невідповідності колективного договору даним вимогам місцеві органи державної виконавчої влади не вправі відмовити в його реєстрації.
Тому в разі виявлення такої невідповідності реєструючий орган надає рекомендації щодо приведення угоди (договору) у відповідність з вимогами законодавства.
Законодавством не встановлений період, протягом якого сторони повинні здійснити реєстрацію колективного договору, тому допускається договірне регулювання цього питання. Тобто сторони на власний розсуд встановлюють строк подання колдоговору на реєстрацію.
Разом з колективним договором до реєструючого органу подаються примірник договору разом із додатками та супровідним листом у вигляді оригіналу паперового документа з прошитими і пронумерованими сторінками або у вигляді оригіналу електронного документа з пов’язаними з ним кваліфікованими електронними підписами, або у вигляді електронної копії оригіналу паперового документа (фотокопії), засвідченої кваліфікованою електронною печаткою.
Інформація про повідомну реєстрацію колективних договорів та угод публікується в офіційному виданні відповідного реєструючого органу. Зміни та доповнення, що вносяться до колективного договору чи угоди, реєструються у такому ж порядку, як і сам договір, угода.
З огляду на мету реєстрації колективних договорів та положення частини першої ст. 17 КЗпП момент реєстрації не впливає на набрання чинності колективним договором. Він є чинним з моменту підписання його сторонами або з дня, зазначеного у ньому, незалежно від того, чи була здійснена реєстрація договору.
Ще одне питання, яке хотілося б висвітити у цій статті, стосується відповідальності за неподання колективного договору на реєстрацію.
Проаналізувавши законодавство, яке регулює питання реєстрації колективного договору, можна дійти висновку, що відповідальність за це не встановлена.
Тобто фактом реєстрації колективного договору сторонам, які його підписали, не створюється жодних суттєвих правових наслідків. Тому у законодавстві і не встановлені строки подання договору на реєстрацію.
Проте слід наголосити, що контролюючі органи з питань охорони праці звертають досить велику увагу на факт реєстрації колективних договорів. У разі виявлення під час перевірки незареєстрованого колективного договору, в акті перевірки вони можуть зобов'язати сторони здійснити таку реєстрацію. Також, якщо колективний договір має бути поданий до державних органів у складі пакету документів, такі органи не приймають документи, якщо договір не був зареєстрований.
З огляду на вищесказане, управління соціального захисту населення Первомайської міської ради звертається до керівників підприємств, установ та організацій усіх форм власності, які використовують найману працю з рекомендацією проведення дієвого діалогу з трудовими колективами з укладення або продовження дії укладених колективних договорів. Для цієї роботи рекомендуємо використати Двомісячник з укладення колективних договорів, який проводиться протягом лютого-березня 2020 року. При розробці колективного договору та змін до них треба звернути увагу на зміни у законодавстві України. Колективні договори або зміни до діючих договорів рекомендовано надати на повідомну реєстрацію.
За роз’ясненнями та рекомендаціями щодо укладання договорів та змін до них звертатися до управління соціального захисту населення Первомайської міської ради за адресою 4 мікрорайон, буд. 21 (прибудова до ЗОШ №7), 2 поверх, каб. №23 (тел. 3-53-84).

Мобільна версія | Повна версія
Ви тут

Наші партнери:

Капітальний ремонт покрівлі ЗОШ №5 - 1300,713 тис.грн.
В дошкільні навчальні заклади міста придбано дитячі меблі - 1115,800 тис.грн.
Придбано меблі в ЗОШ №2 - 120,000 тис.грн. 
Придбано меблі, мультимедійне обладнання та 10 комп’ютерів в ЗОШ №5 - 134,0 тис.грн
Придбано офісне обладнання для Центру надання адміністративних послуг - 221,298 тис.грн.
Придбано в пологове відділення ЦРБ медичне обладнання - 563,000 тис.грн.
Придбано для Палацу культури «Хімік» сучасну звукову апаратуру - 599,732 тис.грн.
Капітальний ремонт спортивної зали ЗОШ №2 - 1506,016 тис.грн.
Капітальний ремонт ЗОШ №2 - 8989,680 тис.грн.
Капітальний ремонт по заміні алюмінієвих вітражів на енергозберігаючі в будівлі Палацу культури «Хімік» - 1513,099 тис.грн.
Капітальний ремонт центральної міської бібліотеки - 1273,151 тис.грн.
Капітальний ремонт частини пологового відділення ЦРЛ - 4608,706 тис.грн.
Побудовано спортивний майданчик зі штучним покриттям - 2378,087 тис.грн.
Молодіжному центру «KOMORA» на базі центральної міської бібліотеки закуплено меблі та обладнання - 231,240 тис.грн.
Отримано в ЦНАП дитячий куточок для відвідувачів з дітьми, кейс “Мобільний Офіс”.
Придбано меблі, медичне обладнання, пральна, прасувальна та сушильна машини для ЦРЛ – 697,023 тис.грн.
Придбано 2 дефібрилятори, 8 апаратів штучної вентиляції легенів з ручним приводом для КНП «ПЦПМСД» - 127,520 тис.грн.

 

 

 

Придбано 60 комп’ютерів, 3 інформаційні кіоски, меблі, медтехніка, тренажери для фізіотерапевтичного відділення Перво-майської ЦРЛ, капітальний ремонт відділення – 4045,245 тис.грн.

  

 


 

 

 

 

Проведено тренінги в рамках проекту «Розвиток партисипативної демократії в м.Первомайський» - 27,902 тис.грн.

 

  

 

 

 

 

 

 

Капітальний ремонт групи в ДНЗ № 5 - 506,683 тис.грн.

Капітальний ремонт групи в ДНЗ № 10 - 365,924 тис.грн.
Улаштовано спортивний майданчик з вуличними тренажерами - 217,137 тис.грн

  

 

 



 

Підтримка впровадження та розвитку громадського бюджету - 32,000 тис. грн.

 


 

 

Проведення заходів з підвищення кваліфікації персоналу ЦНАП та інших спеціалістів громади

Придбано меблі для ЦНАП - 1356.00 EUR

 

 

 

 

 

Встановлено 30 (тридцять) камер відеоспостереження - 262,078 тис.грн.

 

 


  

 

Проект ЄС «Угода мерів – Схід» 

 

 


  

 

Розробка планів місцевого економічного розвитку для підписантів Ініціативи ЄС «Мери за Економічне Зростання» (M4EG)

 


 

  

 

Проект «Підтримка організацій-лідерів у протидії корупції в Україні «ВзаємоДія»