Інформація станом на 05.06.2018 року

ІнформаІ. Інформація щодо діяльності Лозівської ОДПІ та органів ДФС України
Науково-консультативна рада ГУ ДФС у Харківській області проводить серію інформаційно-роз’яснювальних семінарів
Лозівська ОДПІ повідомляє, що 07.06.2018р. об 10:00 год. в залі засідань Лозівської РДА буде проведений семінар з залученням сільгоспвиробників за темою: «Сільське господарство: особливості податкового обліку, сплати податків та подання податкової звітності».
Основні спікери заходу: викладачі податкового та фінансового права Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого, а також фахівці фіскальної служби регіону.
Орієнтовний порядок денний заходу
1. Особливості застосування спрощеної системи оподаткування для новоутворених сільськогосподарських товаровиробників.
2. Цивільно-правові та трудові відносини в діяльності сільськогосподарських товаровиробників: особливості оподаткування.
3. Договори оренди землі та їх вплив на податкові зобов’язання сільськогосподарських товаровиробників.
4. Зміни податкового законодавства щодо підтримки сімейних фермерських господарств. Аналіз Законопроекту № 6490-д.
Запрошуємо взяти участь у семінарі всіх зацікавлених.

Про реформування територіальних органів Державної фіскальної служби
Лозівська об’єднана державна податкова інспекція ГУ ДФС у Харківській орбласті області (код 39900355) місцезнаходження 64600, Харківська область, м. Лозова, м-н 3, буд.5 повідомляє про своє припинення шляхом реорганізації (приєднання) як структурний підрозділ ГУ ДФС у Харківській області на підставі постанови КМУ від 28.03.2018 року №296 «Про реформування територіальних органів Державної фіскальної служби» .
Претензії кредиторів приймаються протягом двох місяців з дня опублікування оголошення (з 04.06.2018 по 04.08.2018) за юридичною адресою.

Понад 9 тисяч громадян уже скористались послугами Центру обслуговування
Протягом січня-травня 2018 року фахівці ЦОП Лозівської ОДПІ надали більш як 9 тисяч адміністративно-податкових послуг.
Вже традиційно найпопулярнішою залишається послуга видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків з ДРФО-платників податків. Так, протягом січня-травня 2018 року в Центрі видано 3468 реєстраційних номери.
Окрім цього¸ видано 4452 відомостей з ДРФО-платників податків про суми/джерела виплачених доходів, зареєстровано 256 книг обліку розрахункових операцій та надано 524 витяги з реєстру платників єдиного податку.
Нагадаємо, що у ЦОП надається комплекс адміністративних, консультативних та інформаційних послуг. Платники у зручний для них час можуть подати податкову звітність, отримати кваліфіковану консультацію, адміністративні послуги.

Як працюватимуть Центри обслуговування платників у святкові та вихідні червня
Лозівська ОДПІ інформує, що для зручності платників та створення комфортних умов при поданні податкової звітності ЦОПи у святкові та вихідні червня працюватимуть за таким графіком.
23 червня – робочий день  9:00-16:45
27 червня –  робочий день 9:00-17:00
30 червня – робочий день в режимі чергування – 9:00-13:00
24, 28, 29 червня  – вихідні дні

Надходження податків до місцевих бюджетів Харківщини перевищили минулорічні на понад мільярд гривень
До місцевих бюджетів за  січень-травень  2018 року надійшло 5 617,0 млн. грн., що на 27,0 відс. бо на 1 193,4 млн. грн. більше минулорічного показника.
Наповнені місцеві скарбниці – розвиток міста та області, відзначають у службі. Тож адмініструванню податків та обслуговуванню платників податківці приділяють саму пильну увагу.
Повідомляють в ГУ ДФС області також і про надходження в розрізі податків. Основним джерелом надходження до місцевого бюджету є податок на доходи фізичних осіб. За січень-травень 2018 року фактично надійшло 3 227,1 млн. грн. цього податку. У порівнянні з аналогічним періодом 2017 року забезпечено приріст на 26,1 відс. або на 668,7 млн. гривень.
Крім того, до місцевого бюджету надійшло єдиного податку – 1 058,7 млн.грн. (збільшення з аналогічним періодом на 216,7 млн.грн.), плати за землю – 582,0 млн.грн., (збільшення з аналогічним періодом на 24,8 млн.грн.), акцизного податку з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів – 131,4 млн.грн.

Харківські митники припинили контрабанду тютюну для кальянів
Напередодні в пункті пропуску «Гоптівка» харківські митники завадили переміщенню через кордон 24 кг тютюнових виробів.
Громадянка України, прямуючи пішою ходою з Росії до України, переміщувала в сумках з особистими речами без ознак приховування 478 пачок тютюну для кальянів загальною вартістю 10680 гривень. При цьому під час усного декларування жінка заявила про відсутність заборонених або обмежених до переміщення предметів, лише подарунки для сина.
Відносно правопорушниці складено протокол про порушення митних правил за статтею 472 Митного кодексу України.
Довідка про доходи - не відвідуючи податкову інспекцію
На веб-порталі ДФС України працює Електронний кабінет платника, за допомогою якого фізичні особи можуть отримати в електронному вигляді довідку про доходи (про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків).
Для цього необхідно:
увійти до Електронного кабінету платника за адресою: http://cabinet.sfs.gov.uaабо через офіційний веб-портал ДФС http://sfs.gov.ua;
1. через «Вхід» увійти до особистого кабінету;
2. обрати відповідний акредитований центр сертифікації ключів (АЦСК);
3. обрати особистий електронний ключ, вибравши відповідний файл з електронного носія (USB — накопичувач, СD/DVD диск) або у відповідному каталозі на персональному ПК (Key-6.dat);
4. вказати пароль захисту та натиснути «Зчитати». Після того, як ключ буде успішно завантажено, натиснути «Увійти»;
5. обрати розділ «Заяви, запити для отримання інформації»;
6. обрати «Запит про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків для заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи/декларації про доходи та витрати осіб, які звернулись за призначенням субсидій на житло». У запропонованій формі Запиту необхідно заповнити всі поля виділені блакитним кольором. Після заповнення натисніть «Підписати та надіслати» або «Зберегти чернетку» та «Підписати та надіслати».

Інформація про податкових боржників – на сайті ДФС
ДФС України оприлюднила поіменний список суб’єктів господарювання, які мають податковий борг. До нього включено понад 80 тис. осіб та підприємств різних форм власності.
Детально зі списками можна ознайомитися за посиланням: http://sfs.gov.ua/dovidniki–reestri-…/pereliki-/296361.html.

Новий сервіс для платників ПДВ
ДФС України на офіційному веб-порталі повідомила про запровадження для платників податку на додану вартість нового електронного сервісу – візуалізації повної інформації щодо податкової накладної з урахуванням всіх зареєстрованих до неї розрахунків коригування кількісних і вартісних показників.
Новий сервіс створений з метою недопущення платниками податку помилок при складанні розрахунків коригування до податкової накладної.
Доступ до інформації надано в приватній частині (особистий кабінет) сервісу «Електронний кабінет» у розділі «ЄРПН». За заданими параметрами пошуку податкової накладної відображається остаточний розрахунок з урахування всіх послідуючих зареєстрованих до неї розрахунків коригування по таким параметрам:
 «Реєстраційний номер»; «Ознака документа (ПН-0, РК-1)»; «Номер документа»;  «Дата складання документа»; «Причина коригування (РК)»; «Номер рядка ПН (номер рядка ПН, що коригується)»; «Номер рядка в xml файлі»; «Обсяги постачання без ПДВ»; «Кількість (ПН, гр.6)»; «Ціна (ПН, гр.7)»; «Зміна кількості (РК, гр.7)»; «Ціна зазначена в гр. 8 РК»; «Зміна ціни (РК гр.9)»; «Кількість зазначена в гр.10 РК»; «Код товару згідно з УКТ ЗЕД (ПН/РК)»; «Код послуги згідно ДКПП (ПН/РК)»; «Ознака імпортованого товару (ПН/РК)»; «Код ставки (ПН/РК)»; «Код  ПН»; «Причина з якої не підлягає ненаданню отримувачу»; «Опис товару/послуги».
Додатково повідомляємо, що у разі виникнення питань з приводу користування сервісом «Електронний кабінет», платники податків мають можливість звернутися до ДФС України за телефоном: 0-800-501-007.

ІІ. Інформація для бухгалтерів
До уваги платників податку на додану вартість! З 1 липня 2018 року додаток 1, додаток 5 та додаток 9 до податкової декларації з ПДВ подаються за новими формами
У зв’язку з набранням чинності з 01 червня 2018 року наказу Міністерства фінансів України від 23 березня 2018 року № 381 „Про затвердження змін до наказу Міністерства фінансів України від 28.01.2016 № 21”, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16 квітня 2018 року за № 451/31903, додаток 1, додаток 5 та додаток 9 до податкової декларації з ПДВ з 01 липня 2018 року подаються платниками, які обрали місячний або квартальний звітні (податкові) періоди, за новими формами.
Водночас наголошуємо, що відомості до таблиці 1.2 додатку 1 та додатку 5 до податкової декларації з ПДВ заповнюються платниками одноразово (для платників, які обрали місячний звітний (податковий) період, – червень 2018 року та платників, які обрали  квартальний звітний (податковий) період, – ІІ квартал 2018 року).

Новації у веденні касових операцій
01.06.2018 набула чинності  постанова Правління НБУ від 24.05.2018 № 54 «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Національного банку України» (далі – Постанова № 54).
Зокрема, змінами, внесеними Постановою № 54 передбачено, що суб’єкти господарювання мають право до 30 червня 2018 року (включно) використовувати у своїй діяльності форми відомості на виплату грошей, прибуткового касового ордера, видаткового касового ордера, журналу реєстрації прибуткових і видаткових касових документів, касової книги, книги обліку виданої та прийнятої старшим касиром готівки та акта про результати інвентаризації наявних коштів, установлені Положенням про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженим постановою Правління НБУ від 15.12.2004 року № 637, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 13.01.2005 року за  № 40/10320 (зі змінами).
 Також Постановою № 54 встановлено, що суб’єктам господарювання  до 30 червня 2018 року (включно):
 1) необхідно розробити та затвердити порядок оприбуткування готівки у касі та порядок розрахунку ліміту каси з урахуванням норм Положення про ведення касових операцій;
 2) можливо користуватися лімітами каси, установленими та затвердженими до набрання чинності цією постановою.
 Постановою № 54 приведені до норм законодавства особливості оприбуткування готівки в касах суб’єктів господарювання,  встановлено випадки використання книги обліку розрахункових операцій.
Постановою № 54 уточнено порядок здійснення розрахунків готівкою у розмірі до 50 000 грн фізичних осіб з суб’єктами господарювання.
Норми Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління НБУ від 29.12.2017 № 148  Постановою № 54 приведено у відповідність до вимог чинного законодавства в частині самостійного визначення порядку встановлення ліміту каси Державною казначейською службою України та розпорядниками й одержувачами бюджетних коштів.

Оновлено Довідники податкових пільг
ДФС України затвердила нові довідники податкових пільг станом на 19.04.2018, а саме:
- Довідники податкових пільг № 88/1;
- Довідник інших податкових пільг № 88/2.
У Довідниках наведено перелік пільг із податку на прибуток, ПДВ, плати за землю, акцизного податку, податку на нерухоме майно, місцевих податків та зборів, державного мита, а також початок та кінець дії пільг.
Довідники розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням:http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/54005.html.

Сплата єдиного внеску підприємцями,  які перебувають на загальній системі оподаткування
Розмір мінімальної суми єдиного внеску, яку необхідно сплачувати фізичним особам - підприємцям, що перебувають на загальній системі оподаткування, у тому числі тим, які не здійснюють підприємницьку діяльність, складає 22 відсотки від мінімальної заробітної плати встановленої законом на місяць.
Так, за 2017 рік сума єдиного внеску складає 8448 грн. (704 грн. х 12міс., мінімальний розмір заробітної плати у 2017 року 3200 грн.*22%= 704 грн.)
У 2018 році такі платежі потрібно здійснювати щоквартально (до 20-го числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачують єдиний внесок, тобто до 20 квітня – за 1 квартал, до 20 липня - за 2 квартал, до 20 жовтня – за 3 квартал та до 20 січня 2019 року – за 4 квартал 2018 року.
Мінімальна щоквартальна сума єдиного внеску у 2018 році складає 2457,18 грн. (819,06 грн. х 3 міс., мінімальний розмір заробітної плати у 2018 році 3723 грн.*22%= 819,06 грн.).
За несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 20 відсотків своєчасно несплачених сум.

Якщо використовуєте працю найманих осіб без оформлення трудових відносин – чекайте на перевірку
У разі наявності та/або отримання контролюючим органом інформації про використання праці найманих осіб без належного оформлення трудових відносин та виплати роботодавцями доходів у вигляді заробітної плати без сплати податків до бюджету, контролюючий орган має право на проведення перевірки (документальної планової, позапланової та фактичної) суб’єкта господарювання щодо дотримання роботодавцем законодавства в частині укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).
Функцію контрольно-перевірочної роботи закріплено виключно за контролюючими органами обласного та центрального рівнів.

При складанні розрахунку коригування до податкової накладної враховуються показники попереднього розрахунку коригування
Складання розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної, до якої вже складався розрахунок коригування, здійснюється з урахуванням показників попереднього розрахунку коригування.
Відповідно до п. 192.1 ст. 192 ПКУ якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов’язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в ЄРПН.
Згідно із п. 21 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 26.01.2016 за № 137/28267, (далі – Порядок № 1307), у разі здійснення коригування сум податкових зобов’язань, а також у випадку виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, не пов’язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг, відповідно до ст. 192 ПКУ постачальник (продавець) товарів/послуг складає розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (далі – розрахунок коригування) за формою згідно з додатком 2 до податкової накладної.
Порядок складання розрахунку коригування та його реєстрації в ЄРПН аналогічний порядку, передбаченому для податкових накладних.

Щодо терміну декларування бюджетного відшкодування
За зобов’язаннями по поставлених товарах/послугах відлік терміну позовної давності слід розпочинати з дати, яка визначена умовами договору як кінцева дата оплати таких товарів/послуг.
     Також п. 102.5 ст. 102 ПКУ визначено, що заяви про повернення надміру сплачених грошових зобов’язань або про їх відшкодування у випадках, передбачених Кодексом, можуть бути подані не пізніше 1095 дня, що настає за днем здійснення такої переплати або отримання права на таке відшкодування.
     При цьому, відповідно до п.п. 14.1.15 п. 14.1 ст. 14 ПКУ надміру сплачені грошові зобов’язання – суми коштів, які на певну дату зараховані до відповідного бюджету понад нараховані суми грошових зобов’язань, граничний строк сплати яких настав на таку дату.
     Отже, визначені главою 19 Цивільного кодексу та п. 102.5 ст. 102 ПКУ терміни не стосуються порядку відшкодування ПДВ, який встановлено ст. 200 Кодексу, та показників податкової звітності з ПДВ.
     Відповідно до п. 200.1 ст. 200 ПКУ сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов’язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.
     Згідно з п. 200.4 ст. 200 ПКУ при від’ємному значенні суми, розрахованої згідно з п. 200.1 ст. 200 ПКУ, така сума:
     а) враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до ПКУ) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до п. 2001.3 ст. 2001 ПКУ на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу –
     б) або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до п. 2001.3 ст. 2001 Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов’язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету,
     в) та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.
     Пунктом 200.7 ст. 200 ПКУ визначено, що платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному контролюючому органу податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації з ПДВ.
     Таким чином, у разі заявлення суми ПДВ до бюджетного відшкодування, платник податку має право враховувати у складі заявленої до бюджетного відшкодування суми ПДВ залишок від’ємного значення податку до повного його погашення, незалежно від сплину термінів позовної давності (1095 днів), у випадку коли суми ПДВ, з яких сформовано такий залишок, сплачені постачальникам товарів/послуг.

Про термін подання розрахунку та внесення платежів за спеціальне використання рибних та інших живих ресурсів
ДФС України листом від 23.05.2018 № 2377//99-99-12-03- 04-17 «Про термін подання розрахунку та внесення платежів за спеціальне використання рибних та інших живих ресурсів» повідомила наступне.
Статтею 18 Закону України від 13.12.2001 № 2894-ІІІ «Про тваринний світ» зі змінами встановлено, що за спеціальне використання об’єктів тваринного світу (в тому числі рибальство, включаючи добування водних безхребетних тварин) справляється плата у порядку, визначеному КМУ.
Порядок справляння збору (плати) за спеціальне використання рибних та інших водних живих ресурсів затверджено постановою КМУ від 06.04.1998 № 449 «Про затвердження Порядку справляння збору за спеціальне використання рибних та інших водних живих ресурсів і розмірів збору за спеціальне використання».
Порядок обчислення та внесення плати визначено Інструкцією про порядок обчислення та внесення платежів за спеціальне використання рибних та інших водних живих ресурсів (далі – Інструкція), затвердженою спільним наказом Держкомрибгоспу, Мінекономіки, Мінфіну, Мінбезпеки та ДПА України від 24.12.1999 № 167/156/300/650, зареєстрованим у Мін’юсті 14.01.2000 за № 17/4238.
На підставі п. 2.2 Інструкції користувач зобов’язаний вести облік вилучених водних живих ресурсів наростаючим підсумком з початку року та щокварталу складати в двох примірниках розрахунок. Один примірник розрахунку подається контролюючому органу за місцем реєстрації користувача як суб’єкта господарської діяльності, другий – органу рибохорони Держкомрибгоспу України, в зоні діяльності якого користувач здійснює вилучення водних живих ресурсів, не пізніше 20 числа місяця, наступного за звітним кварталом.
Згідно з п. 2.6 Інструкції платежі за спеціальне використання водних живих ресурсів вносяться користувачем не пізніше 25 числа місяця, наступного за звітним кварталом.

ІІІ. Лозівська ОДПІ: інформація для підприємців та громадян
Для переходу на спрощену систему оподаткування необхідно подати заяву до 15 червня
Відповідно до  вимог ПКУ перехід на спрощену систему оподаткування  суб'єкт господарювання, який є платником інших податків і зборів, може здійснити один раз протягом календарного року.
Перехід на спрощену систему оподаткування здійснюється шляхом подання відповідної заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. Тобто, граничним терміном подання заяви для  переходу на спрощену систему оподаткування з IІI кварталу 2018 року є 15 червня 2018 року.
До поданої заяви додається розрахунок доходу за попередній календарний рік.
Перехід на спрощену систему оподаткування може бути здійснений за умови, якщо протягом календарного року, що передує періоду переходу на спрощену систему оподаткування, суб'єктом господарювання дотримано вимоги, встановлені для відповідних груп платників єдиного податку (п.291.4 ст.291 Кодексу).

Як «єдиннику» повідомити податкову про зміну видів господарської діяльності та інше
Згідно з п.п. 299.7 ст. 299 ПКУ до реєстру платників єдиного податку вносяться такі відомості про платника єдиного податку:
1) прізвище, ім’я, по батькові ФОП, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання в установленому порядку відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків і мають відповідну відмітку у паспорті);
2) податкова адреса СГ;
3) місце провадження господарської діяльності;
4) обрані ФОП першої та другої груп види господарської діяльності;
5) ставка єдиного податку та група платника податку;
6) дата (період) обрання або переходу на спрощену систему оподаткування;
7) дата реєстрації;
8) види господарської діяльності;
9) дата анулювання реєстрації.
У разі зміни податкової адреси суб’єкта господарювання, місця провадження господарської діяльності, видів господарської діяльності  заява подається платниками єдиного податку першої – другої  груп не пізніше 20 числа місяця, наступного за місяцем у якому відбулися такі зміни(п. 298.5 ст. 298 ПКУ).
Фізична особа – підприємець – платник єдиного податку третьої групи у разі зміни видів господарської діяльності протягом податкового (звітного) періоду повинна подати разом з податковою декларацією за податковий (звітний) період, у якому відбулися такі зміни, заяву про внесення змін до реєстру платників єдиного податку разом з податковою декларацією за податковий (звітний) період, у якому відбулися такі зміни(п. 298.6 ст. 298 ПКУ).
У разі зміни прізвища, імені, по батькові фізичної особи - підприємця або серії та номера паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання в установленому порядку відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків) заява подається протягом місяця з дня виникнення таких змін (п. 298.4 ст. 298 ПКУ).

Сплачуйте акцизний податок, якщо продаєте алкогольні напої!
ПКУ визначено, що об’єктами оподаткування акцизним податком є операції з реалізації суб’єктами господарювання підакцизних товарів у роздріб. До підакцизних товарів належать, зокрема, спирт етиловий та інші спиртові дистиляти, алкогольні напої, пиво (крім квасу «живого» бродіння). Згідно з нормами ПКУ алкогольні напої – продукти, виготовлені шляхом спиртового бродіння цукровмісних матеріалів або на основі харчових спиртів з вмістом спирту етилового понад 0,5 відс. об’ємних одиниць, які зазначено у товарних позиціях 2203, 2204, 2205, 2206 (крім квасу «живого» бродіння), 2208 згідно з УКТ ЗЕД, а також з вмістом спирту етилового 8,5 відс. об’ємних одиниць та більше, які зазначені у товарних позиціях 2103 90 30 00, 2106 90 згідно з УКТ ЗЕД. При цьому, до товарної позиції 2208, згідно з УКТ ЗЕД, відносяться спирт етиловий неденатурований з концентрацією спирту менш як 80 відс. об’ємних одиниць, спиртові дистиляти та спиртні напої, виготовлені шляхом перегонки, лікери та інші напої, що містять спирт.
Відповідно до п.23 Правил роздрібної торгівлі алкогольними напоями, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 30 липня 1996 року №854 «Про затвердження Правил роздрібної торгівлі алкогольними напоями» забороняється під час продажу алкогольних напоїв на розлив у закладах ресторанного господарства змішувати напої різних видів і марок, крім виготовлення коктейлів. Технологічні, калькуляційні картки на коктейлі погоджуються із санітарно-епідеміологічною службою, затверджуються керівником підприємства, бухгалтером та скріплюються печаткою.
Відповідно до п.25 Правил роздрібної торгівлі алкогольними напоями заклади ресторанного господарства повинні мати прейскуранти цін на алкогольні напої, де зазначаються назва напою, вміст пляшки, ціна за пляшку, ціна за 50 та 100 мл. напою у грошовій одиниці України.
У разі обчислення податку із застосуванням фіксованих ставок, базою оподаткування є вартість (з податком на додану вартість (далі – ПДВ) та без урахування акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів) підакцизних товарів, що реалізовані відповідно до п.п.213.1.9 п.213.1 ст.213 ПКУ. 
Таким чином, акцизним податком з роздрібної торгівлі підакцизних товарів оподатковуються операції з реалізації коктейлів СГ роздрібної торгівлі, якщо вміст спирту етилового у таких напоях перевищує 0,5 відс. об’ємних одиниць. Базою оподаткування акцизного податку з роздрібної торгівлі алкогольними напоями є вартість (з ПДВ та без урахування акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів) підакцизних товарів. Тобто, при визначенні бази оподаткування акцизним податком з роздрібної торгівлі підакцизних товарів, зокрема коктейлів, ціну реалізованого товару необхідно розділити на 105 та помножити на 100 (ціна коктейлю – 105 відс. складається з вартості товару з ПДВ – 100 відс. та акцизного податку з роздрібної торгівлі алкогольними напоями – 5 відсотків).

Підприємець одночасно є найманою особою: чи є право на податкову знижку?
Підпунктом 166.4.2 ст. 166 ПКУ передбачено, що загальна сума податкової знижки, нарахована платнику податку на доходи фізичних осіб у звітному податковому році, не може перевищувати суми річного загального оподатковуваного доходу такого платника, нарахованого як заробітна плата, зменшена з урахуванням положень п.164.6 ст.164 ПКУ.
Тобто, право на податкову знижку буде мати фізична особа – підприємець, яка одночасно є найманою особою, та винятково до доходів, одержаних від роботодавця у вигляді заробітної плати.

Загальна система оподаткування: яку суму витрат на оплату праці найманих працівників включають до складу витрат підприємця
Відповідно до пп. 177.4.2 ПКУ до переліку витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів фізособою - підприємцем від провадження господарської діяльності на загальній системі оподаткування належать, зокрема, витрати на оплату праці фізосіб, що перебувають у трудових відносинах з таким платником податку, які включають витрати на оплату основної і додаткової зарплати та інших видів заохочень і виплат виходячи з тарифних ставок, у вигляді премій, заохочень, відшкодувань вартості товарів (робіт, послуг), витрати на оплату за виконання робіт, послуг згідно з договорами цивільно-правового характеру, будь-яка інша оплата у грошовій або натуральній формі, встановлена за домовленістю сторін (крім сум матеріальної допомоги, які звільняються від оподаткування згідно з нормами розділу IV ПКУ).
Згідно з пп. 164.2.1 ПКУ доходи у вигляді заробітної плати, нараховані (виплачені) платнику податку відповідно до умов трудового договору (контракту) включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку.
Під час нарахування доходів у формі заробітної плати база оподаткування визначається як нарахована заробітна плата, зменшена на суму єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄВ), страхових внесків до Накопичувального фонду, а у випадках, передбачених законом, - обов’язкових страхових внесків до недержавного пенсійного фонду, які відповідно до закону сплачуються за рахунок заробітної плати працівника, а також на суму податкової соціальної пільги за її наявності (п. 164.6 ПКУ).
Згідно з розділом III Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку, затвердженого наказом Мінфіну від 13.01.2015 р. №4, у графі 3а «Сума нарахованого доходу» відображається нарахований дохід повністю, без вирахування сум податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) та ЄВ, які відповідно до закону справляються за рахунок доходу найманої особи та у графі 3 «Сума виплаченого доходу» відображається сума фактично виплаченого доходу платнику податку у відповідності із нарахованим доходом, а саме - без вирахування із суми нарахованого доходу сум ПДФО та ЄВ, які справляються за рахунок доходу найманої особи.
При цьому слід врахувати, що відповідно до Закону про ЄСВ єдиний внесок з найманих працівників не утримується.
Таким чином, до складу витрат фізособи – підприємця на загальній системі оподаткування включається сума нарахованої заробітної плати без вирахувань. 

Для проведення звірки даних щодо об’єктів житлової нерухомості громадяни подають до контролюючого органу письмову заяву
Відповідно до пп. 266.3.2 п. 266.3 ст. 266 ПКУ база оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, (далі – податок) об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, які перебувають у власності фізичних осіб, обчислюється контролюючим органом на підставі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що безоплатно надаються органами державної реєстрації прав на нерухоме майно та/або на підставі оригіналів відповідних документів платника податків, зокрема документів на право власності.
Обчислення суми податку з об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості (пп. 266.7.1 п. 266.7 ст. 266 ПКУ).
Податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку, обчисленого згідно з пп. 266.7.1 п. 266.7 ст. 266 ПКУ, та відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком) (пп. 266.7.2 п. 266.7 ст. 266 ПКУ).
Згідно з пп. 266.7.3 п. 266.7 ст. 266 ПКУ платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем проживання (реєстрації) для проведення звірки даних, зокрема, щодо об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;
У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема документів на право власності, контролюючий орган за місцем проживання (реєстрації) платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

Для отримання пільги зі сплати земельного податку фізична особа має звернутись до податкової
Відповідно до п. 286.5 ст. 286 ПКУ нарахування фізичним особам сум податку проводиться контролюючими органами (за місцем знаходження земельної ділянки), які надсилають (вручають) платникові за місцем його реєстрації до 01 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку за формою, встановленою у порядку, визначеному ст. 58 ПКУ.
Разом з цим на підставі п. 281.1 ст. 281 ПКУ від сплати земельного податку звільняються:
     - інваліди першої і другої групи;
     - фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років;
     - пенсіонери (за віком);
     - ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України від 22 жовтня 1993 року № 3551-XII «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» із змінами та доповненнями;
      - фізичні особи, визнані Законом України від 28 лютого 1991 року № 796-XII «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 796) особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.
Пільги щодо сплати земельного податку фізичним особам, які віднесені до осіб категорії 4, що постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, не надаються.
Згідно з п. 281.2 ст. 281 ПКУ звільнення від сплати податку за земельні ділянки, передбачене для відповідної категорії фізичних осіб п. 281.1 ст. 281 ПКУ, поширюється на земельні ділянки за кожним видом використання у межах граничних норм:
   - для ведення особистого селянського господарства – у розмірі не більш як 2 гектари;
   - для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах – не більш як 0,25 гектара, в селищах – не більш як 0,15 гектара, в містах– не більш як 0,10 гектара;    -   для індивідуального дачного будівництва – не більш як 0,10 гектара;    -    для будівництва індивідуальних гаражів – не більш як 0,01 гектара;    -   для ведення садівництва – не більш як 0,12 гектара.
Слід зазначити, що до переліку видів земельних ділянок, щодо яких фізичні особи мають право на пільги зі сплати земельного податку, не включено земельні ділянки, що утворилися за рахунок переданих за рішенням відповідної ради земельних часток (паїв). Тобто фізичні особи, визначені у п. 281.1 ст. 281 ПКУ, за земельні паї сплачують земельний податок на загальних підставах.
Фізична особа, яка має підстави для отримання пільг щодо сплати земельного податку, подає контролюючому органу за місцем знаходження земельної ділянки заяву довільної форми про надання пільги та документи, що посвідчують її право на пільгу (посвідчення особи з інвалідністю першої або другої групи, пенсійне посвідчення (за віком), посвідчення батьків багатодітної сім’ї (які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років), посвідчення «Учасник ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС», посвідчення особи, на яку поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», посвідчення «Потерпілий від Чорнобильської катастрофи» (1-3 категорія).

Про відповідальність громадян за несвоєчасну сплату земельного податку
Фізичні особи (громадяни) несуть відповідальність за своєчасне та повне погашення нарахованого узгодженого грошового зобов’язання, та якщо вони протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення не сплачують узгоджену суму грошового зобов’язання з плати за землю, такі платники податків притягуються до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:
- при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;
- при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
Разом з тим, на суму податкового зобов’язання з плати за землю, не сплаченого протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення, нараховується пеня у порядку, визначеному ст. 129 ПКУ.

Яка відповідальність за несвоєчасну сплату задекларованих доходів
Лозівська ОДПІ звертає увагу платників податків, що за несплату узгодженої суми грошового зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб та військового збору за наслідками поданої річної декларації про майновий стан і доходи у строк до 1 серпня року, що настає за звітним, платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:
– при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, – у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;
– при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, – у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
Відповідальність визначено п.126.1 ст.126 ПКУ.

 

Мобільна версія | Повна версія

Контакти

ПЕРВОМАЙСЬКА МІСЬКА РАДА ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Тел/факс: (05748) 3-21-41
E-mail: pervomaisky@ukr.net
Адреса: просп. 40 років Перемоги, 1,
м.Первомайський, Харківська обл.,
Україна, 64102

 

 

За повного або часткового використання матеріалів посилання на сайт (для Інтернет-видань гіперпосилання) обов'язкове

 

Ми живемо в Україні!

БЮДЖЕТ УЧАСТІ

Відвідувачі

206318
Сьогодні
Вчора
Цей тиждень
Минулий тиждень
Цей місяць
Минулий місяць
Вся статистика
98
285
977
204007
3623
5506
206318

Ваш IP: 54.80.219.236
Server Time: 2018-09-21 15:46:11
Счетчик joomla