Громадянам | Законодавство про працю | Роз'яснення та зміни в законодавстві щодо дотримання законодавства про працю
Роз'яснення та зміни в законодавстві щодо дотримання законодавства про працю

Відділ споживчого ринку та додержанням законодавства про  працю виконавчого комітету  Первомайської  міської ради інформує про останні зміни в трудове законодавство, які вступили в дію

 30 березня 2020 року Верховною Радою України було прийнято Закон України № 540-ІХ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв'язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19), яким вносилися певні зміни в трудові відносини під час карантину, а саме в Кодекс законів про працю (далі по тексту - КЗпП) та Закону України «Про зайнятість населення». Розглянемо більш детальніше про дані зміни.

Нове визначення «Трудовий договір»

        Згідно нової редакції статті 21 КЗпП «Трудовим договором є угода між працівником і власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом чи фізичною особою, за якою працівник зобов’язується виконувати роботу, визначену цією угодою, а власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган чи фізична особа зобов’язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін».

         Також працівнику дозволено одночасно укладати трудовий договір з одним або декількома підприємствами, якщо інше не передбачено законодавством, колективним договором або угодою сторін.

 

Нові штрафи з 02.02.2020 щодо порушення трудового законодавства

Нові розміри трудових штрафів діють із 02.02.2020: що враховувати(коментар до Закону України «Про внесення змін до Кодексу законів про працю України» від 12.12.2019 р. № 378-IX, далі — Закон № 378)

Чинний із 02.02.2020

Нарешті переглянули т.зв. «драконівські» трудові штрафи, які накладали на роботодавців із 01.01.2017, коли їх унесли до ч. 2 ст. 265 КЗпП. І хоча ще не можна сказати, що всі види окреслених штрафів знизили, але все ж початок покладено — і з 02.02.2020 розміри трудових штрафів за окремими позиціями зменшили, а роботодавців на єдиному податку взагалі лише письмово попереджатимуть про те, що раніше «шалено» штрафувало Держпраці. Далі — детальніше.

Як змінилися розміри трудових штрафів

Найкраще це відобразити в порівняльній таблиці, де наведемо всі види порушень та штрафи за ними, які визначає ч. 2 ст. 265 КЗпП (див. таблицю).

                   Розміри трудових штрафів

Вид порушення

Розмір штрафу

до 01.02.2020 (включно)

з 02.02.2020

Фактичний допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту)

30 розмірів мінзарплати, установленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення

10 розмірів мінімальної зарплати, установленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення.

У 2020 році — 47230 грн.

До юросіб та ФОПів, які використовують найману працю та є платниками єдиного податку 1–3 груп, застосовують попередження.

За повторне протягом двох років із дня виявлення порушення — 30 розмірів мінімальної зарплати за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення

Оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві

Виплата зарплати (винагороди) без нарахування та сплати ЄСВ і податків

Порушення встановлених строків виплати зарплати працівникам, інших виплат, передбачених законодавством про працю, більш як за один місяць, виплата їх не в повному обсязі

3 розміри мінзарплати, установленої законом на момент виявлення порушення

Не змінився.

У 2020 році — 14169 грн

Недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці

10 розмірів мінзарплати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення

2 розміри мінзарплати, установленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення.

У 2020 році — 9446 грн

Недотримання встановлених законом гарантій та пільг працівникам, залученим до виконання військових обов’язків

10 розмірів мінзарплати, установленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення

4 розміри мінзарплати, установленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення.

У 2020 році — 18892 грн.

До юросіб та ФОПів, які використовують найману працю та є платниками єдиного податку 1–3 груп, застосовують попередження

Недопущення до проведення перевірки з питань додержання законодавства про працю, створення перешкод у її проведенні

3 розміри мінзарплати, установленої законом на момент виявлення порушення

Не зміниться.

У 2020 році — 14169 грн

Недопущення до проведення перевірки, перешкоджання в її проведенні з питань неоформлених працівників, неповної зайнятості та неповної сплати ЄСВ і податків

100 розмірів мінзарплати, установленої законом на момент виявлення порушення

16 розмірів мінзарплати, установленої законом на момент виявлення порушення.

У 2020 році — 75568 грн

Порушення інших вимог трудового законодавства, крім перелічених вище

1 розмір мінзарплати

1 розмір мінзарплати за кожне таке порушення!!!

У 2020 році — 4723 грн.

За повторне протягом року з дня виявлення порушення — 2 розміри мінзарплати за кожне таке порушення

 Попередження для єдинників

 Їм зробили фактично крок назустріч і надали можливість усім платникам єдиного податку 1–3 груп спочатку отримати попередження у випадку неоформленої зайнятості осіб. Якщо після цього всі трудові відносини оформлюють належним чином, то жодних штрафів не буде. Проте якщо згодом під час повторної інспекції виявляють, що працівників все ж належно не оформили на роботу, то такі роботодавці отримають суму штрафу в розмірі 30 мінімальних зарплат.

Послаблення передбачали й для випадків, коли неналежно виконано гарантії та пільги, передбачені для призваних на військову службу осіб, які працюють у платників єдиного податку 1–3 груп. Тобто й у такому випадку спочатку попереджатимуть, а лише за невиконання цього попередження можуть прийти знову на інспектування й уже оштрафувати

Нагадаємо

Упродовж 20 січня по 15 лютого2020 року тривали спільні масштабні рейди Держпраці та ДПС по всій Україні, метою яких була детінізація зайнятості. Навідувалися до роботодавців у сфері торгівлі, тимчасового розміщування й організації харчування та пояснювали необхідність офіційного працевлаштування працівників.

Своєю чергою, роботодавці після таких візитів мали змогу добровільно оформити всіх працівників відповідно до чинного законодавства. Водночас після роз’яснювальних заходів контролюючі органи обіцяли здійснювати перевірки зазначених роботодавців, аби перевірити, як дотримано законодавство про працю. І якщо порушення не будуть виправлені, то штрафуватимуть, як того вимагає ч. 2 ст. 265 КЗпП.

Усі розуміють, що у сфері торгівлі працює переважна більшість єдинників. Тож, було зрозумілим, що підписання Закону № 378 готували під них. Проте попередження, які робили інспектори праці до 02.02.2020, не можна вважати такими, що відповідають вимогам ст. 265 КЗпП, адже цієї умови там не було до зазначеної дати. Тому роботодавці на єдиному податку 1–3 груп, до яких інспектори завітають після 02.02.2020, можуть посилатися на те, що вони допустили не повторне порушення, а лише вперше виявлене, й апелювати до вимоги складати в такому разі попередження з умовою до роботодавця усунути порушення.

Умова для сплати штрафу в розмірі 50%

Нововведенням є ч. 5 ст. 265 КЗпП, згідно з якою сплата роботодавцем 50% розміру штрафу протягом 10 банківських днів із дня вручення постанови про його накладення означає, що така постанова виконана. Спрацьовує це для всіх порушень, штрафи за які виписані у ч. 2 ст. 265 КЗпП. Певна річ, це не стосується накладених адмінштрафів до посадових осіб підприємств, установ й організацій незалежно від форми власності та ФОПів, які визначені ст. 41 КпАП (у частині порушень вимог законодавства про працю). Суди розглядатиму

І пам’ятайте: сплата штрафу не звільняє від усунення порушень законодавства про працю (ч. 10 ст. 265 КЗпП).

Переглядів: 198
Всього переглядів вкладених ресурсів: 198
Міський голова
Надіслати електронне звернення
Надіслати запит на інформацію
Анонс подій
Подій не заплановано
Нові та оновлені сторінки
Переліки об"єктів комунальної власності територіальної громади м. Первомайський І та ІІ типу, які пр   07.08.2020
Звіт про періодичне відстеження результативності рішення Первомайської міської ради від 27.05.2009 №   03.08.2020
Як людям, які живуть не за місцем реєстрації або не мають реєстрації,проголосувати на місцевих вибор   27.07.2020
Перелік питань для підготовки до іспиту на посаду спеціаліста І категорії загального відділу виконав   16.07.2020
Перелік питань для підготовки до іспиту на посаду головного спеціаліста сектору стратегічного розвит   16.07.2020
Оголошення про конкурс на заміщення вакантної посади: - спеціаліста І категорії загального відділу в   16.07.2020
Оголошення про конкурс на заміщення вакантної посади : головного спеціаліста сектору стратегічного р   16.07.2020
Перелік діючих договорів оренди та позички об"єктів комунальної власності територіальної громади м.    16.07.2020
Серпень   14.07.2020
Соціально-економічний паспорт м.Первомайський за 2019 рік   09.07.2020
Посилання
 
 
 
Пошук
Міська владаМіський головаМіська радаКерівний складСтруктураВакансіїЗаходи щодо запобігання корупціїГрафік прийомуІнструкція з діловодства у виконавчому комітеті Первомайської міської ради (зі змінами Розпорядження міського голови від 01.04.2020р. №59)ДокументиРішення Первомайської міської ради Харківської областіРішення виконавчого комітету Первомайської міської радиРозпорядження міського голови з основної діяльностіПроекти рішень Первомайської міськради Харківської областіПроекти рішень виконавчого комітету Первомайської міськради Харківської областіАрхів рішень Первомайської міськради Харківської областіАрхів рішень виконавчого комітету Первомайської міськради Харківської областіАрхів розпоряджень міського головиПротоколиПрозоре містоБюджет та фінансиПоточна діяльністьДокументиКомунальна власністьЖитлові питанняЗакупівліОчищення владиВідкриті даніДоступ до публічної інформаціїРегуляторна політика
Первомайська міська рада Харківської області >>>