Протидій торгівлі людьми

 

В рамках проекту «Протидія торгівлі людьми в Україні» проведено національне дослідження з питань міграції, торгівлі людьми та інших форм експлуатації мігрантів.

      Метою якого було оцінити масштаби зовнішньої та внутрішньої трудової міграції, поширеність торгівлі людьми, вплив пандемії COVID на ситуацію міграції та торгівлі людьми, оцінити рівень уразливості українців до потрапляння у ситуацію торгівлі людьми та інших форм експлуатації, визначити рівень обізнаності населення про торгівлю людьми та розуміння такого явища.

      Матеріали національного дослідження щодо питань торгівлі людьми


 

18 ЖОВТНЯ - ЄВОПЕЙСЬКИЙ ДЕНЬ БОРОТЬБИ З ТОРГІВЛЕЮ ЛЮДЬМИ

Європейський день боротьби з торгівлею людьми започаткований   18 жовтня 2007 року Європейським Парламентом як день консолідації діяльності з підвищення рівня обізнаності щодо феномену торгівлі людьми та небайдужості громадськості до цього явища.

Напередодні, 17 листопада 2005 року була підписана Конвенція Ради Європи “Про боротьбу з торгівлею людьми” – перший міжнародний договір, який вимагає від держав забезпечити виплату компенсацій жертвам за нанесену шкоду. 

Після цього, Європейський парламент прийняв звіт «Стратегії запобігання торгівлі жінками та дітьми, які є вразливими до сексуальної експлуатації».

Країни,  які ратифікували Конвенцію Ради “Про боротьбу з торгівлею людьми” вдосконалюють систему надання допомоги потерпілим за кошти державних структур, процедури розгляду судових справ, координують діяльність силових відомств у сфері протидії торгівлі людьми з боку відповідних державних установ.

Торгівля людьми − глобальний злочинний бізнес, сучасна форма рабства, що грубо порушує права людини. 

Діяльність у сфері торгівлі людьми є найшвидше зростаючою кримінальною діяльністю у світі. За оцінками Міжнародного центру із запобігання злочинності ООН, щорічний грошовий обсяг за даний транснаціональний злочин становить 30 мільярдів доларів на рік, що робить його другим за величиною після торгівлі наркотиками.  

Існує чимало різноманітних видів експлуатації: сексуальна, трудова, економічна, усиновлення (удочеріння) у комерційних цілях, використання в порнобізнесі, використання у військових конфліктах, залучення до злочинної діяльності, трансплантація чи насильницьке донорство, примус до заняття проституцією, рабство і ситуації, подібні до рабства, примусова праця, залучення в боргову кабалу та інші. 

Найбільш розповсюдженою у світі формою експлуатації людини є трудова експлуатація, яка потіснила із сумнівного лідерства сексуальну.

Також зазнало змін співвідношення жертв торгівлі людьми за ознакою статі – якщо раніше майже 85% постраждалих були жінки та дівчата, то зараз 60% постраждалих складають чоловіки.

У випадку експлуатації праці кінцевою метою торгівлі людьми є саме примусова праця. Про те, що праця є примусовою, може свідчити: 

- використання  людини, яка працює через погрозу застування  насильства;    

- невиплата   винагороди за раніше виконану роботу;              

- погроза   видачі працівника-нелегалаорганам   влади;          

- обмеження  свободи пересування;    

- неповернення  відібраного паспорту або інші обставини.  

Поміж іншим, до трудової експлуатації на практиці відносять примусову консумацію та примусове залучення особи до жебрацтва, особливо дітей. Найпоширенішими злочинами щодо неповнолітніх українців є експлуатація в дитячій порностудії, схиляння до проституції, дитяча праця у сфері послуг та жебрацтво. Діти в силу свого віку є найменш захищеною та вразливою категорією громадян. За статистикою, в Україні 30% дівчат і 10% хлопців до 14 років ставали жертвами насилля. Торгівля дітьми відноситься до категорії особливо тяжких злочинів, який є одним з найбільш латентних та складних для розслідування злочинів проти волі, честі та гідності особи.  

Експлуатація охоплює широке коло ситуацій, пов’язаних з торгівлею людьми  і стосується як дітей, так і дорослих, працю яких можуть використовувати на будівництвах, у сільському господарстві, в приватних господарствах чи на тяжких низькооплачуваних роботах.

Для жертв торгівлі людьми не має національностей, кольору шкіри або рівня освіти та заможності.

Будь-яка людина може стати особою, яка постраждала від торгівлі людьми, особливо в умовах економічної кризи та збройного конфлікту, коли складні життєві обставини змушують людей погоджуватися на дуже ризикові пропозиції працевлаштування.

День обізнаності про торгівлю людьми присвячений підвищенню уваги про таке ганебне явищє, як торгівля людьми.

Заходи, які проводяться в Європейських країнах у цей день, прагнуть подолати сучасне рабство у всіх його проявах. Повернути права постраждалим особам та зробити світ більш безпечним для його мешканців.

Якщо Вам запропонували роботу за кордоном чи в іншому регіоні України звертайтесь:            

МІНІСТЕРСТВО СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ

(м. Київ, вул. Еспланадна, 8/10, тел. (044) 226-24-45)

НАЦІОНАЛЬНА БЕЗКОШТОВНА ГАРЯЧА ЛІНІЯ З ПИТАНЬ ПРОТИДІЇ ТОРГІВЛІ ЛЮДЬМИ ТА КОНСУЛЬТУВАННЯ МІГРАНТІВ

527 – безкоштовні дзвінки з мобільних телефонів в Україні

0-800-505-501 – безкоштовні дзвінки зі стаціонарних телефонів в Україні

Графік роботи гарячої лінії: пн-нд з 08:00 до 20:00

527.org.ua – електронні консультації

ЄДИНИЙ КОНТАКТ-ЦЕНТР СИСТЕМИ БЕЗОПЛАТНОЇ ПРАВОВОЇ ДОПОМОГИ

0 800 213 103 (безкоштовно зі стаціонарних та мобільних телефонів)

Департамент боротьби зі злочинами, пов’язаними з торгівлею людьми Національної поліції України

(044) 254 74 30

Цілодобова гаряча лінія департаменту консульської служби Міністерства закордонних справ України (044) 238-16-57


 

30 липня – Всесвітній день боротьби з торгівлею людьми

На сьогодні одним із найганебніших явищ, які існують у сучасному світі є торгівля людьми. Це явище, яке порушує права людини, принижує її честь та гідність.

Щороку по всьому світі мільйони людей, які шукають кращої долі, потрапляють у трудове рабство. За оцінками Міжнародного центру із запобігання злочинності ООН, щорічний грошовий обсяг за даний транснаціональний злочин становить 30 мільярдів доларів на рік, що робить його другим за величиною після торгівлі наркотиками.

У 2013 році Генеральна Асамблея ООН організувала зустріч на високому рівні для оцінки результатів втілення Глобального плану дій по боротьбі з торгівлею людьми від 30 липня 2010 року і затвердила резолюцію № A / RES / 68/192 від 18 грудня 2013 року. Резолюція закріпила дату проведення свята (30 липня), представила головні його цілі, описала важливість і механізми боротьби з згубним явищем.

Головною метою, переслідуваної таким рішенням, було підвищення обізнаності суспільства про торгівлю людьми. Тіньова злочинна сфера в багатьох державах прийняла масовий характер. Жертвами работоргівлі стають незахищені категорії людей. Відзначення світовою спільнотою цього свята допомагає об'єднати зусилля країн всього світу щодо виявлення і боротьби зі злочинною діяльністю в цьому напрямку.

У цей день Генеральний секретар ООН виступає з посланням. Громадські рухи публікують відомості про торгівлю людьми, рабство. Проводяться флешмоби, виставки. Журналісти розповідають про боротьбу з невільничим ринком, життя активістів, які протидіють ганебному явищу.

Перші урочистості пройшли 30 липня 2014 року.

У 2021 році свято проводиться 8-й раз.

Україна докладає багато зусиль у сфері протидії торгівлі людьми, прийнятий Закон України «Про протидію торгівлі людьми», впроваджений  Національний механізм взаємодії суб’єктів, які здійснюють заходи у сфері протидії торгівлі людьми.

За даними Департаменту соціального захисту населення Харківської обласної державної адміністрації з 2015 по 2021 роки: Подано місцевими державними адміністраціями Харківської області 104 комплекти документів на отримання статусу особи, постраждалої від торгівлі людьми.

Кількість осіб, яким встановлено статус особи, яка постраждала від торгівлі людьми становить 87 осіб. Відмовлено – 17 громадянам. у 8 випадках. Продовжено статус – 1 особі.

Серед осіб, які отримали статус особи, яка постраждала від торгівлі людьми, 22 жінки, 63 чоловіка і 2 дитини.

76 осіб постраждали від трудової експлуатації, 2 – від сексуальної, 1 – продаж дитини, 4 особи були втягнені у злочинну діяльність, 1 – втягнення у збройний конфлікт, 3 – експлуатувались у полоні.

Країни призначення (експлуатації): Російська Федерація – 13 випадків; 6 – Фінляндія, 3 – Абхазія, 15 – Польща, 2 – Литва, 1 – Вірменія, 1 – Ізраїль, 2 – Данія, 1 – Азербайджан, 3 – Китай, 1 -0 Естонія, 1 – Італія, 3 – Чехія, 1 – Словенія, 1 – Словаччина, 1 – Туреччина.            17 осіб постраждали від внутрішньої торгівлі людьми в Україні.

 Попри статистику реальні масштаби торгівлі людьми в Україні значно вищі, ураховуючи доволі високий рівень латентності цих злочинів. Більшість постраждалих осіб не володіють інформацією і не звертаються по допомог.

10 ФАКТІВ, ЯКІ ТРЕБА ЗНАТИ ПРО ТОРГІВЛЮ ЛЮДЬМИ

1. Торгівля людьми - це експлуатація людей з метою отримання вигоди.

2. Як правило, жертви потрапляють у трудове, сексуальне або домашнє рабство.

3. Торгівля людьми - найбільш доходна злочинна діяльність, що приносить щорічний дохід, оцінюваний в 150 мільярдів доларів США.

4. Особливо вразливі ті особи, які через бідність або відсутність роботи мають намір в пошуках кращого життя погодитись на пропозицію роботи, пов’язану з переїздом в інший район чи за кордон.

5. У сучасному рабстві перебувають понад 20 мільйонів людей.

6. У більшості випадків люди стають жертвами торгівлі людьми через обман чи шляхом примусу.

7. Злочинці - як правило, люди, яких жертви добре знають і довіряють їм.

8. Коли люди стають об'єктами експлуатації, вони змушені працювати багато годин поспіль, або взагалі не отримуючи винагороди за свою працю, або отримуючи мізерну оплату. Крім того, жертви можуть нерідко піддаватися фізичному або психологічному насильству.

9. Найчастіше у жертв забирають документи і примушують платити вигадані борги.

10. Торгівля людьми - це глобальне явище, яке має місце прямо зараз в кожній без винятку країні.

Привабливі пропозиції з працевлаштування можуть виявитися пасткою торгівців людьми. Це означає, що зароблених коштів ви не отримаєте. Це означає, що вас можуть бити, залякувати та змушувати виконувати роботу, яку ви не хочете робити.

 

ЯКЩО ЗНАЙШЛИ РОБОТУ ЗА КОРДОНОМ? ПЕРЕКОНАЙТЕСЯ, ЧИ ВСЕ БЕЗПЕЧНО.

1) перевіряйте інформацію заздалегідь, користуйтеся у тому числі ресурсами Інтернету, наприклад: www.stoptrafficking.org, www.527.org.ua;

2) підписуйте лише документи, складені зрозумілою вам мовою;

3) легальна праця можлива тільки з дійсною робочою візою або посвідкою на проживання;

4) не залишайте свого паспорта в заставу та не віддавайте його роботодавцям або іншим особам;

5) дізнайтеся контакти найближчого посольства України;

6) тримайте копії документів окремо від оригіналів, один примірник залиште своїм близьким (чоловіку, жінці, батькам, дітям та іншим родичам);

7) розкажіть близьким про деталі подорожі, підтримуйте з ними постійний контакт;

8) домовтеся про кодову фразу, яка повідомить, що ви потрапили в небезпеку.

Якщо Вам запропонували роботу за кордоном чи в іншому регіоні України звертайтесь на

НАЦІОНАЛЬНУ БЕЗКОШТОВНУ ГАРЯЧУ ЛІНІЮ З ПИТАНЬ ПРОТИДІЇ ТОРГІВЛІ ЛЮДЬМИ ТА КОНСУЛЬТУВАННЯ МІГРАНТІВ 527 (безкоштовні дзвінки з мобільних телефонів в Україні)

0-800-505-501– безкоштовні дзвінки зі стаціонарних телефонів в Україні

Графік роботи гарячої лінії: пн-нд з 08:00 до 20:00

527.org.ua– електронні консультації

ЄДИНИЙ КОНТАКТ-ЦЕНТР СИСТЕМИ БЕЗОПЛАТНОЇ ПРАВОВОЇ ДОПОМОГИ

0 800 213 103(безкоштовно зі стаціонарних та мобільних телефонів)

Департамент боротьби зі злочинами, пов’язаними з торгівлею людьми Національної поліції України

(044) 254 74 30

 


 

28 квітня 2021 року відбулась консультативно-інформаційна зустріч голови Харківської міської організації «Жіноча громада», експерта Офісу Координатора проектів ОБСЄ в Україні з програм протидії торгівлі людьми Білецької Ольги Володимирівни з працівниками Управління соціального захисту Первомайської  міської територіальної громади.

Захід був проведений в онлайн режимі.

Метою проведення зустрічі є взаємодія Управління соціального захисту Первомайської міської ради і Харківської міської організації «Жіноча громада» в рамках Меморандуму про співпрацю в галузі протидії торгівлі людьми.

Учасники зустрічі констатували, що в умовах економічного спаду, що пов'язаний із кризою коронавірусу, у минулому році значно збільшилась кількість жертв внутрішньої торгівлі людьми. При цьому злочинці часто використовують фактор протиепідемічних обмежень та шукають потенційних жертв з використанням соціальних мереж. Окрім «традиційних» форм експлуатації – примусової проституції, примусового жебрацтва та втягнення у злочинну діяльність, примусової праці у сферах текстильного та сільськогосподарського виробництва, в умовах зростаючого безробіття додалися такі форми торгівлі людьми, яквикористання у збройних конфліктах, експлуатація людей на будівництві та у домашніх роботах. Так за даними Міжнародної організації з міграції у 2020 році від трудової експлуатації постраждали 97% виявлених жертв торгівлі людьми і 68% «трудових жертв  становлять чоловіки. Кількість осіб, яким у 2020 році Міністерство соціальної політики встановило статус особи, постраждалої від торгівлі людьми станом на 03.12.2020 – 132 особи, з них  114 особи постраждали на території України.

На зустрічі були обговорені повноваження виконавчих органів місцевого самоврядування у галузі протидії торгівлі людьми.

Частиною 2 статті 5 Закону України «Про протидію торгівлі людьми» визначено повноваження органів місцевого самоврядування у сфері протидії торгівлі людьми: Органи місцевого самоврядування беруть участь у здійсненні заходів, спрямованих на попередження торгівлі людьми.

З 1 січня 2020 року вступив в дію Закон України «Про соціальні послуги» у відповідності до якого надання комплексних спеціалізованих соціальних послуг особам, постраждалим від торгівлі людьми забезпечується в тому числі виконавчими органами сільських, селищних, міських рад територіальних громад, створених в ході проведення адміністративно-територіальної реформи в Україні.

Наказом Міністерства соціальної політики України 30.12.2020 №868 затверджені Методичні рекомендації щодо організації та забезпечення діяльності територіальної громади у сферах соціального захисту населення та захисту прав дітей.

Зокрема, до відання виконавчих органів сільських, селищних міських рад належать наступні повноваження органів місцевого самоврядування у сфері протидії торгівлі людьми:

  • Планування, затвердження, забезпечення фінансування та виконання відповідних місцевих програм, розроблених за результатами визначених потреб територіальної громади – у тому числі проведення заходів / інформаційних кампаній щодо запобігання торгівлі людьми.
  • Виконання загальнодержавних і регіональних програм з протидії торгівлі людьми на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці;
  • Співпраця з громадськими об’єднаннями щодо запобігання насильству і протидії торгівлі людьми;
  • Підвищення компетенції /кваліфікаціїпрацівників структурного підрозділу з питань соціального захисту населення виконавчого органу сільської, селищної, міської ради, які оцінюють потреби і надають соціальні послуги особам, постраждалим від торгівлі людьми;
  • Виявлення постраждалих від торгівлі людьми осіб, членів громади, (зокрема, шляхом отримання повідомлення про таку особу чи самозвернення особи) і надання їм соціальної допомоги покладається на підрозділ соціального захисту населення територіальної громади

 

Переглядів: 1134
Дата публікації: 09:33 08.04.2020
Міський голова
Надіслати електронне звернення
Надіслати запит на інформацію
Анонс подій
Подій не заплановано
Посилання
 
 
 
 

 

 
Пошук
Міська владаМіський головаМіська радаКерівний складСтруктураВакансіїЗаходи щодо запобігання корупціїГрафік особистого прийому громадянГрафік виїзних прийомів громадянІнструкція з діловодства у виконавчому комітеті Первомайської міської ради (зі змінами Розпорядження міського голови від 01.04.2020р. №59)ДокументиРезультати поіменного голосуванняРішення Первомайської міської ради Харківської областіРішення виконавчого комітету Первомайської міської радиРозпорядження міського голови з основної діяльностіПроекти рішень Первомайської міської радиПроекти рішень виконавчого комітету Первомайської міської ради Харківської областіПереліки розпоряджень міського голови з основної діяльностіПротоколиАрхів рішень Первомайської міськради Харківської областіАрхів рішень виконавчого комітету Первомайської міськради Харківської областіПрозоре містоБюджет та фінансиПоточна діяльністьДокументиКомунальна власністьЖитлові питанняЗакупівліОчищення владиВідкриті даніДоступ до публічної інформаціїРегуляторна політика
Первомайська міська рада Харківської області >>>