Інформація щодо діяльності Головного управління ДПС у Харківській області та органів ДПС України
Інформація щодо діяльності Головного управління ДПС у Харківській області  та органів ДПС України

Інформація щодо діяльності Головного управління ДПС у Харківській області та органів ДПС України

До місцевих бюджетів Харківщині надійшло майже 64 млн грн плати за ліцензії

У Головному управлінні ДПС у Харківській області проінформували, що за десять місяців 2020 року місцеві бюджети Харківщини отримали 63,6 млн грн плати за ліцензії. Вказана сума перевищила минулорічні надходження на 10,2 млн грн (+19,2%). Доведене завдання виконано на 126,8%, додатково забезпечено 13,4 млн гривень.

Станом на 01.11.2020 року на обліку знаходиться  3140 суб’єктів господарювання, які здійснюють ліцензійну діяльність  з роздрібної торгівлі алкогольної та тютюнової продукції.

Протягом січня – жовтня 2020 року видано 9 298 ліцензій:

-  на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями - 5258,

- на право роздрібної торгівлі тютюновими виробами - 4040.

З актуальним реєстром діючих ліцензій можна ознайомитися на сайті Головного управління ДПС у Харківській області за посиланням :  http://kh.tax.gov.ua/reestr-vidanih-licenziy

До уваги автовласників та покупців пального на АЗС

Державною податковою службою України здійснюється постійний моніторинг та аналіз операцій з продажу пального через реєстратори розрахункових операцій на АЗС. Встановлено, що при продажу пального на АЗС почастішали випадки зазначення недостовірної форми оплати.

Одним з обов’язкових реквізитів фіскального чека є позначення форми оплати (готівкою, електронним платіжним засобом, у кредит тощо), суми коштів за цією формою оплати та валюти операції.

При проведенні розрахунку готівкою за пальне касирами на АЗС умисно здійснюється заміна форми розрахунку з готівкової на безготівкову, що дозволяє отримати необліковані готівкові кошти. Наприклад: при оплаті пального в готівковій формі фіскальний чек має містити інформацію про форму оплати «Готівкою». У випадку ж підміни форми оплати у фіскальному чеку буде вказано безготівкову форму оплати «Талон», «Чек», «Відомість», «Попередня оплата» тощо.

Загалом для покупців це не впливає на якість отриманого пального, але має негативний вплив на економіку держави.

Для запобігання таким випадкам просимо звертати увагу на реквізити фіскальних чеків, які видаються покупцям на АЗС при продажу пального, зокрема на те, чи відповідає форма розрахунку тій, в якій його проведено.

Одночасно нагадуємо, що кожен покупець товарів чи споживач послуг,  отримавши фіскальний чек, має можливість скористатися сервісом «Пошук фіскального чека» та перевірити законність здійснення розрахункової операції, співставивши дані з отриманого при розрахунку чека з інформацією, наявною в інформаційних базах на вебпорталі ДПС.

У випадку виявлення фактів підміни форми розрахунків з готівкової на безготівкову у фіскальних чеках продажу чи відсутності електронної копії чека на вебпорталі ДПС просимо інформувати податкові органи для організації та проведення відповідних контрольно-перевірочних заходів.

ІІ. Інформація для бухгалтерів

Розмір пенсії напряму залежить від величини страхового стажу та заробітку

Розмір пенсії напряму залежить від величини страхового стажу та заробітку, з якого сплачено ЄСВ. Якщо стажу бракує, громадяни можуть самостійно подбати про майбутню пенсію та докупити страховий стаж шляхом добровільної участі в системі загальнообов’язкового соціального страхування. Громадяни, які у певні періоди не працювали, або працювали за межами України, чи з інших причин є незастрахованими особами -  мають право на добровільну сплату єдиного соціального внеску шляхом укладання договору про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування.

Договір про добровільну сплату єдиного внеску можливо укласти за місцем проживання і право на нього мають лише окремі громадяни:

- особи, які досягли 16-річного віку та не перебувають у трудових відносинах з роботодавцями, не належать до платників єдиного внеску, у тому числі іноземці та особи без громадянства, які постійно проживають або працюють в Україні, громадяни України, які працюють або постійно проживають за межами України,

- члени особистого селянського господарства, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню.

Для укладення договору необхідно подати до податкового органу: 

заяву про добровільну участь;

копію трудової книжки (за наявності);

виписку із системи персоніфікованого обліку (ОК-5);

копію документу, який засвідчує особу.

При укладенні договору про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування, який можна укласти на термін не менше одного року, особа поступово може набувати необхідний їй страховий стаж.

Укладаючи такий договір, особа зобов’язується щомісяця сплачувати внески. Розміри платежів обумовлюються в договорі й визначаються громадянами самостійно, але при цьому не може бути меншим за мінімальний страховий внесок (на сьогодні 1100 грн.).

Договором про добровільну участь може бути передбачена й одноразова сплата єдиного внеску за попередні періоди, в яких особа не підлягала страхуванню.

Сума сплаченого єдиного внеску за кожен місяць такого періоду буде вдвічі більшою (мінімальний страховий внесок  помножений на коефіцієнт 2, який розраховується виходячи з мінімальної заробітної плати, діючої на день укладання договору - 2200 грн).

Одноразова сплата єдиного внеску здійснюється однією сумою  за весь період протягом 10 календарних днів з моменту підписання Договору.

Новації Закону 466: рідини, що використовуються в електронних сигаретах з 01.01.2021 року - підакцизний товар

З 1 січня 2021 року набувають чинності зміни до ПКУ, встановлені Законом № 466, згідно яких відбулось розширення переліку підакцизних товарів та включення до такого переліку рідин, що використовуються в електронних сигаретах.

Так, Законом №466 встановлено, що рідини, які використовуються в електронних сигаретах, – рідкі суміші хімічних речовин, що містять або не містять нікотин, використовуються для створення пари в електронних сигаретах та містяться, зокрема в картриджах, заправних контейнерах та інших ємностях. Також, Законом №466, доповнено статтю 215 ПКУ та встановлено ставку акцизного податку на рідини, що використовуються в електронних сигаретах у розмірі 3000 гривень за 1 літр.

При цьому, з 01.01.2021 року продукція, яка була вироблена до 01.01.2021, відповідно до п. 226.9 ПКУ вважатиметься немаркованою. Разом з цим, Законом України від 16.01.2020 № 465-XI «Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» передбачено зміни в законодавстві щодо ліцензування діяльності з продажу рідин, що використовуються в електронних сигаретах, згідно яких, торгівля такими товарами може здійснюватись лише за наявності відповідних ліцензій. Ліцензія на оптову торгівлю видаватиметься терміном на п’ять років, річна плата за ліцензію на оптову торгівлю становитиме 780 гривень.

Плата за ліцензію на роздрібну торгівлю рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, становить 780 грн на кожне місце торгівлі. Суб’єкти господарювання, які отримали ліцензії на роздрібну торгівлю тютюновими виробами, мають право продавати рідини, що використовуються в електронних сигаретах, без отримання окремої ліцензії на право роздрібної торгівлі такими рідинами.

В Електронному кабінеті є інформація для заповнення форми №20-ОПП

Електронний кабінет забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених ПКУ та іншими законами, в тому числі, шляхом:

- перегляду інформації про платника податків, що збирається, використовується та формується контролюючими органами у зв’язку з обліком платників податків та адмініструванням податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок), здійсненням податкового контролю, у тому числі дані оперативного обліку податків, зборів, єдиного внеску (у тому числі дані інтегрованих карток платників податків), дані системи електронного адміністрування податку на додану вартість, дані системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, а також одержання такої інформації у вигляді документа, який формується автоматизовано шляхом вивантаження відповідної інформації з Електронного кабінету із накладенням кваліфікованого електронного підпису посадової особи контролюючого органу та кваліфікованої електронної печатки контролюючого органу із застосуванням засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки, які мають вбудовані апаратно-програмні засоби, що забезпечують захист записаних на них даних від несанкціонованого доступу, від безпосереднього ознайомлення із значенням параметрів особистих ключів та їх копіювання (абзац другий п. 42 прим. 1.2 ст. 42 прим. 1 ПКУ);

- взяття на облік, внесення змін до облікових відомостей (включаючи, але не обмежуючись, внесення або зміну інформації про осіб, які мають право підписувати податкову звітність, та кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів кваліфікованих електронних підписів та/або печаток (за наявності), зняття з обліку (у тому числі взяття на облік, внесення змін до облікових відомостей та зняття з обліку осіб, які здійснюють операції з товарами у порядку, визначеному Митним кодексом України), переходу на спеціальні режими оподаткування та інших реєстраційних дій (абзац тринадцятий п. 42 прим. 1.2 ст. 42 прим. 1 ПКУ).

Слід зазначити, що платники податків в меню «Облікові дані платника» приватної частини Електронного кабінету мають доступ до своїх облікових даних, з яких для заповнення графи 5 Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за формою №20-ОПП (додаток 10 до Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 №1588) можна вибрати, зокрема, відомості про об’єкти оподаткування, у тому числі про ідентифікатор об’єкта оподаткування, присвоєний органом ДПС, код ознаки надання інформації, стан та вид права на такий об’єкт, виділивши їх позначкою.

До уваги платників єдиного внеску!

У разі якщо база нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід, сума єдиний внесок розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід (прибуток), та ставки єдиного внеску.

Умовою застосування зазначеної норми є перебування найманого працівника у трудових відносинах повний календарний місяць або відпрацювання всіх робочих днів звітного місяця.

Норми встановлені частиною 5 ст. 8 Закону № 2464- із змінами та доповненнями.

 Згідно з п. 1 частини 1 ст. 7 Закону № 2464 базою нарахування єдиного внеску для платників, зазначених у п. 1 (крім абзацу сьомого) частини 1 ст. 4 Закону № 2464 є сума нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України «Про оплату праці».

Відповідно до Методичних рекомендацій щодо організації матеріального стимулювання праці працівників підприємств і організацій, затверджених наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 29.01.2003 № 23, премія – це основний вид додаткової, понад основну заробітну плату, винагороди, яка виплачується працівникам за результатами їх трудової діяльності та виробництва в цілому за показниками та умовами оцінки цих результатів, визначеними підприємством.

Згідно з п. 2.2 розділу 2 Інструкції зі статистики заробітної плати, затвердженої наказом Держкомстату України від 13.01.2004 № 5 виробничими є премії, пов’язані з виконанням виробничих завдань і функцій.

Виробничі премії, виплачують за фактично відпрацьований час.

У разі, якщо найманим працівникам, які знаходяться у відпустках у зв’язку з вагітністю та пологами/по догляду за дитиною до трьох та шести років, виплачені виробничі премії в розмірі меншому мінімальної заробітної плати, сума єдиного внеску розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та ставки єдиного внеску.

Єдиний внесок: як правильно заповнити платіжні документи на сплату

З метою уникнення помилок при заповненні платіжних документів на сплату ЄВ, необхідно дотримуватись вимог Порядку заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.07.2015 р. №666 із змінами та доповненнями (далі – Порядок №666).

Відповідно до п. 5 Порядку №666 поле «Призначення платежу» розрахункового документа заповнюється наступним чином:

- поле №1 – зазначається службовий код («*»);

- поле №2 – друкується розділовий знак «;» та код виду сплати:

«101» – сплата суми податків і зборів та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску;

«121» – сплата адміністративного штрафу;

«130» – сплата грошового зобов'язання, визначеного за результатами камеральної перевірки підрозділів оподаткування юридичних осіб;

«131» – сплата грошового зобов'язання, визначеного за результатами документальної/фактичної перевірки підрозділів податкового  аудиту;

«133» – сплата суми податків і зборів, єдиного внеску, штрафних (фінансових) санкцій, пені, визначених за результатами документальної/фактичної перевірки підрозділів доходів і зборів з фізичних осіб;

«121» – сплата адміністративного штрафу;

«140» – надходження до бюджету коштів у рахунок погашення податкового боргу / недоїмки з єдиного внеску;

- поле №3 – друкується розділовий знак «;» та код за ЄДРПОУ платника, який здійснює сплату;

- поле №4 – друкується розділовий знак «;» та роз’яснювальна інформація про призначення платежу;

- поле № 5 – друкується розділовий знак «;»; платником податків поле не заповнюється;

- поле № 6 – друкується розділовий знак «;»; платником податків поле не заповнюється;

- поле № 7 – друкується розділовий знак «;», поле не заповнюється.

Так, відповідно до п. 15 додатка 7 до Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 21.01.2004 №22 при заповненні реквізиту «Отримувач» зазначаються:

- повне, або скорочене (за наявності) найменування отримувача, яке міститься в Єдиному державному реєстрі, або в Єдиному банку даних юридичних осіб, або в реєстраційному документі;

- прізвище, ім’я, по батькові отримувача, що відповідає прізвищу, імені, по батькові отримувача, яке містить паспорт громадянина України (або інший документ, що посвідчує особу та, відповідно, до законодавства України може бути використаним на території України для укладення правочинів);

- під час сплати платежів до бюджету - найменування (повне або скорочене) відповідної установи, на ім’я якої відкрито рахунки для зарахування надходжень до державного та/або місцевих бюджетів, найменування території та код бюджетної класифікації.

Закрито об’єкт оподаткування: звітуємо у податкову

Згідно із п. 8.1 розд. VIIІ Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 №1588, платник податків зобов’язаний повідомляти про всі об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, контролюючий орган за основним місцем обліку.

Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за формою №20-ОПП (далі – повідомлення за ф. №20-ОПП) подається протягом 10 робочих днів після їх реєстрації, створення чи відкриття до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків.

Платники податків можуть подати повідомлення за ф. №20-ОПП засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу та електронних довірчих послуг.

У разі закриття об’єкта оподаткування, об’єкта, пов’язаного з оподаткуванням або через який провадиться діяльність, у тому числі внаслідок припинення діяльності платника податків, повідомлення за ф. №20-ОПП подається з оновленою інформацією про такий об’єкт, при цьому розділ 3 повідомлення за ф. №20-ОПП заповнюється одним рядком наступним чином:

- у графі 2 «Код ознаки надання інформації» вказується значення «6 – закриття об’єкта оподаткування»;

- графи 3-10 та 12 заповнюються згідно з Пам’яткою для заповнення розділу 3 повідомлення за формою №20-ОПП, передбаченою у додатку до повідомлення за ф. №20-ОПП;

- графа 11 не заповнюється.

При закритті об’єкта оподаткування, об’єкта, пов’язаного з оподаткуванням або через який провадиться діяльність, повідомлення за ф. №20-ОПП з оновленою інформацією про об’єкт оподаткування, який закрито, подається протягом 10 робочих днів після його закриття до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків.

Карантинне звільнення від штрафів

Терміни подання звітності для базового звітного (податкового) періоду, що дорівнює календарному місяцю, кварталу, року та сплати податкових зобов’язань, встановлені п. 49.18 ст. 49 та п. 57.1 ст. 57 ПКУ відповідно.

За несплату узгодженої суми грошового зобов’язання (крім випадків, передбачених п. 126.2 ст. 126 ПКУ) протягом строків, визначених ПКУ, до платника податків застосовується відповідальність у вигляді штрафу згідно з п. 126.1 ст. 126 ПКУ.

Водночас п. 52 прим. 1 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ встановлено, що за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), штрафні санкції не застосовуються, крім санкцій, зокрема, за порушення сплати податку на додану вартість, акцизного податку, рентної плати.

Отже, до платників податків (крім єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування), які за податкові (звітні) періоди 2020 року та за 2019 рік порушили строк сплати узгодженої суми грошового зобов’язання, визначений ст. 57 ПКУ, якщо граничний строк сплати припадає на період з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19)), але при цьому сплатили узгоджену суму грошового зобов’язання протягом періоду проведення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), штрафні санкції, передбачені п. 126.1 ст. 126 ПКУ, не застосовується.

Проте, незастосування штрафних санкцій на період проведення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), не поширюється на випадки порушення строків сплати узгодженої суми грошового зобов’язання з податку на додану вартість, акцизного податку, рентної плати.

Оформлення результатів перевірок змінено 

У зв’язку з набранням чинності Законом №466, внесено ряд змін до ПКУ.

Зокрема, внесено зміни до статті 86 ПКУ «Оформлення результатів перевірок» в частині порядку оформлення результатів перевірок. Надано визначення «акт перевірки», «довідка перевірки», «матеріали перевірки».

Передбачено, що акт перевірки не може розглядатись як заява або повідомлення про вчинення кримінального правопорушення щодо ухилення від сплати податків.

ПКУ доповнено нормою щодо розгляду акту перевірки, заперечень до акта перевірки та/або додаткових документів і пояснень, у разі їх подання платником податку, комісією такого контролюючого органу з питань розгляду заперечень та пояснень до актів перевірок, яка є постійно діючим колегіальним органом контролюючого органу (п. п. 86.7.1 п. 86.7 ст. 86 ПКУ). Ці доповнення почнуть діяти з 01.01.2021 року. 

Доповнення до статті 86 ПКУ передбачають також конкретні питання, які досліджуються комісією з питань розгляду заперечень (п. п. 86.7.4 п. 86.7 ст. 86 ПКУ), а саме така комісія:

- встановлює, чи вчинив платник податку, щодо якого було складено акт перевірки, порушення податкового, валютного та/або іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи;

- розглядає обставини вчинених правопорушень, які відображені в акті перевірки, а також встановлені при розгляді наданих платником податків відповідно до п. 86.7 ст. 86 ПКУ письмових пояснень та їх документального підтвердження (зокрема щодо обставин, що стосуються події правопорушення та вжитих платником податків заходів щодо дотримання правил та норм законодавства, з посиланням на документи та інші фактичні дані, що підтверджують вказані обставини);

- досліджує питання наявності або відсутності обставин, що виключають вину у вчиненні правопорушення (крім правопорушень, відповідальності за які настає незалежно від наявності вини), пом’якшують або звільняють від відповідальності;

- досліджує питання щодо необхідності проведення перевірки у порядку, встановленому п. п. 78.1.5 п. 78.1 ст. 78 ПКУ;

- визначає розмір грошових зобов’язань та /або суму зменшення бюджетного відшкодування та /або зменшення від’ємного значення об’єкта оподаткування податком на прибуток або від’ємного значення суми податку на доходи фізичних осіб, задекларованого до повернення з бюджету, зокрема при використанні права на податкову знижку, та /або заниження чи завищення суми податкових зобов’язань, заявленої у податковій декларації, або суми податкового кредиту, заявленої у податковій декларації з податку на додану вартість, а також необхідність надсилання (вручення) платнику податків відповідного податкового повідомлення-рішення у випадках, передбачених ПКУ.

Про сплату земельного податку юрособою – власником нежилого приміщення у багатоквартирному жилому будинку

Обов’язок сплачувати земельний податок та подавати податкову декларацію з цього податку у юридичної особи, яка має право власності на будівлю, споруду (її частину), настає з дня виникнення права власності/користування земельними ділянками, на яких розташовані такі будівлі, споруди (їх частини).

                           ІІІ.Інформація для підприємців та громадян

Реєстрація програмного РРО

Зареєструвати програмний РРО можна швидко та просто. Відповідний відеоурок розроблено Державною податковою службою України.

Щоб розпочати роботи з програмним РРО необхідно, отримати кваліфікований електронний підпис (КЕП) у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг. ДПС такі ключі видає безкоштовно.
Далі необхідно встановити програмне забезпечення на будь-який зручний пристрій, який є в наявності. Це може бути комп’ютер, смартфон або планшет. Завантажити програмне забезпечення можна за посиланням https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/programniy-reestrator-rozrahunkovih-operatsiy/.

Ознайомитися з процедурою реєстрацією ПРРО можна у відеоуроці за посиланням: https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/video-lessons/6842.html

Як створюється щоденно фіскальний звітний чек (Z-звіт) засобами ПРРО

Визначення «фіскальний звітний чек» встановлено Законом України від 20 вересня 2019 року № 128 та інших законів України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг. Разом з тим, відповідно до Закону України від 17 березня 2020 року № 533-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)», який набрав чинності 01.08.2020, фіскальний звітний чек - це документ встановленої форми, створений у паперовій та/або електронній формі (електронний фіскальний звітний чек) програмним реєстратором розрахункових операцій (далі - ПРРО), що містить дані денного звіту, під час створення якого інформація про обсяг виконаних розрахункових операцій заноситься відповідно до фіскального сервера Державної податкової служби.

Отже, фіскальний звітний чек (Z-звіт), створюється засобами ПРРО щоденно у електронній формі у разі здійснення розрахункових операцій або закриття робочої зміни та подається до фіскального сервера засобами телекомунікацій. Z-звіт може бути сформованим в електронній формі або роздрукованим. Фіскальний звітний чек ПРРО підлягає реєстрації (фіскалізації) на фіскальному сервері ДПС (далі - фіскальний сервер). Після передачі до фіскального сервера Z-звіту і отримання відповідно підтвердження від фіскального сервера, його зберігання відбувається за бажанням суб’єкта господарювання в зручний для нього спосіб.

В програмному РРО неможливо зробити Z-звіт при закритті зміни: дії платника

При застосуванні програмних реєстраторів розрахункових операцій (далі – ПРРО) відкриття робочої зміни особою, яка здійснює розрахункові операції, відбувається на підставі Повідомлення про відкриття зміни ПРРО (форма №3-ПРРО, JF1316801), закриття робочої зміни здійснюється на підставі Z-звіту.

Пунктом 2 Вимог щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 лютого 2002 року №199 «Про затвердження вимог щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій та вимог щодо забезпечення виконання фіскальних функцій програмними реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування» із змінами та доповненнями, визначено, що зміна – це період роботи РРО від реєстрації першої розрахункової операції після виконання Z-звіту до виконання наступного Z-звіту.

Фіскальний звітний чек (Z-звіт), створюється засобами ПРРО щоденно у електронній формі у разі здійснення розрахункових операцій або закриття робочої зміни та подається до фіскального сервера засобами телекомунікацій. Z-звіт може бути сформованим в електронній формі або роздрукованим.

Суб’єкт господарювання протягом дня в ПРРО може відкрити нову робочу зміну у разі формування фіскального звітного чека (Z-звіту) та закриття попередньої зміни.

При цьому, якщо кнопка формування Z-звіту не активна, то це свідчить про те, що зміна вже закрита та Z-звіт сформовано. Для перевірки суб’єкту господарювання рекомендовано перейти на початкове меню та переконатись, що є активною кнопка «Відкрити зміну».

Як пересвідчитись, що покупець отримав чек в електронному вигляді за оплачені товари через програмний РРО

Згідно із п. 2 ст. 3 Закону України від 06 липня 1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов’язані, зокрема, надавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, в обов’язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми та змісту на повну суму проведеної операції (далі – фіскальний чек), створений в паперовій та/або електронній формі (у тому числі, але не виключно, з відтворюванням на дисплеї реєстратора розрахункових операцій (далі – РРО) чи дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний РРО (далі – ПРРО) QR-коду, який дозволяє особі здійснювати його зчитування та ідентифікацію із розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому міститься, та/або надсиланням електронного розрахункового документа на наданий такою особою абонентський номер або адресу електронної пошти).

Суб’єктом господарювання фіскальний чек за оплачені товари (послуги) через ПРРО надсилається покупцю такими способами: електронною поштою (E-mail), Viber, Telegram, WhatsApp, або SMS, при цьому на пристрої повинна бути встановлена відповідна програма. Відправлення повідомлення виконується в загальному порядку від імені власника SIM-карти.

Про доставку фіскального чеку від покупця надходить SMS повідомлення.

Разом з тим, суб’єкт господарювання може пересвідчитись, що покупець отримав фіскальний чек надіславши на наданий покупцем абонентський номер (Viber, Telegram, WhatsApp) та/або адресу його електронної пошти повідомлення із вимогою зворотнього інформування.

З якого періоду підприємцям – «єдинникам» не обов’язково вести книгу обліку доходів і витрат?

Законом № 786, внесено зміни, зокрема до підпункту 177.5.1 пункту 177.5 статті 177 ПКУ щодо порядку ведення обліку доходів і витрат самозайнятими особами – фізичними особами – підприємцями та особами, які провадять незалежну професійну діяльність.

Змінами, внесеними Законом № 786 відмінено обов’язкове ведення паперових Книг обліку доходів і витрат (ПКУ).

Залежно від обраної групи єдиного податку самозайняті особи, починаючи з 01.01.2021, мають вести облік своїх доходів (витрат) у наступний спосіб.

Фізичним особам – підприємцям – платникам єдиного податку першої і другої груп та платникам єдиного податку третьої групи, які не є платниками ПДВ, надається право вести облік у довільній формі шляхом помісячного відображення отриманих доходів. Вони можуть вести облік як у паперовому так і в електронному вигляді (п. 296.1 ст. 296 ПКУ).

Фізичним особам – підприємцям – платникам єдиного податку третьої групи, які є платниками ПДВ, надано право вести облік у довільній формі шляхом помісячного відображення доходів та витрат. Облік доходів та витрат може вестися також в паперовому та/або електронному вигляді (п. 296.1 ст. 296 ПКУ).

Закон України № 786  фактично скасував вимогу до платників єдиного податку щодо реєстрації книг обліку доходів у податкових органах. Платникам податків з 01.01.2021 не потрібно вчиняти жодних дій по скасуванню реєстрації вже зареєстрованих книг (подавати будь-які заяви чи повідомлення не потрібно.

До уваги платників – власників нерухомості!

Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, для об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичних осіб, обчислюється контролюючим органом на підставі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, а для об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що знаходяться у власності юридичних осіб, обчислюється такими особами самостійно виходячи з загальної площі кожного окремого об’єкта оподаткування на підставі документів, що підтверджують право власності на такий об’єкт.

Що підтвердить скасування податкового повідомлення-рішення

Підпунктом 266.7.3. п. 266.7 ст. 266 ПКУ визначено, що платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за своєю податковою адресою для проведення звірки даних щодо: об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку, розміру загальної площі об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку, права на користування пільгою із сплати податку, розміру ставки податку, нарахованої суми податку.

При виявленні розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема, документів на право власності, контролюючий орган за податковою адресою платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

Також, ст. 1 3акону України вiд 2 лютого 1996 pоку № 393/96-BР «Про звeрнення громадян» (далі – Закон №393) передбачено, що гpомадяни України мaють право звeрнутися до oрганів державної влaди, зокрема, iз заявою aбо клопотанням щoдо реалізації cвоїх соціально-eкономічних та oсобистих прав i законних iнтересів.

Громадянин, який звернувся із заявою чи скаргою до органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об’єднань громадян, засобів масової інформації, посадових осіб, має право, зокрема, одержати письмову відповідь про результати розгляду заяви чи скарги (ст. 18 Закону №393).

Органи державної влади і місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації незалежно від форм власності, об’єднання громадян, засоби масової інформації, їх керівники та інші посадові особи в межах своїх повноважень зобов’язані, зокрема, письмово повідомляти громадянина про результати перевірки заяви чи скарги і суть прийнятого рішення (ст. 19 Закону № 393).

Отже, при виявленні розбіжностей за результатами звірки даних, контролюючий орган проводить перерахунок суми податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, і надсилає (вручає) фізичній особі – платнику податків нове податкове повідомлення-рішення, попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

При зверненні платника податку із заявою (клопотанням) до контролюючого органу у відповідності до вимог Закону №393, такому платнику надається письмова відповідь про результати розгляду такої заяви (клопотання).

Закон України № 466 змінив правила оподаткування ПДФО операцій з продажу рухомого майна

Законом № 466 із змінами, внесено зміни до порядку оподаткування податком на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) операцій з продажу або обміну фізичними особами об’єктів рухомого майна.

Дохід, отриманий фізичною особою – резидентом від послідовного продажу протягом звітного (податкового) року першого легкового автомобіля не оподатковується ПДФО, дохід від продажу другого легкового автомобіля оподатковується ПДФО за ставкою 5 %, а дохід від продажу третього та наступного легкового (вантажного) автомобіля оподатковується ПДФО за ставкою 18 %.

Крім того, дохід, отриманий фізичною особою від продажу протягом звітного (податкового) року першого та другого вантажного автомобіля, оподатковується за ставкою ПДФО 5%.

 Декларування 2020. Скористайтесь правом на податкову знижку

Платники податків мають право подати декларацію про майновий стан і доходи з метою отримання податкової знижки, відповідно до ст. 166 ПКУ.

Податкова декларація подається за формою, затвердженою наказом МФУ від 02.10.2015 №859 (у редакції від 25.04.2019 №177) за місцем податкової адреси в один із таких способів (за вибором):

- особисто або уповноваженою на це особою;

- надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

- засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу.

Для громадян, які подають таку декларацію з метою отримання податкової знижки, термін подання - по 31.12.2020 року (включно).

У новій формі декларації для платників податків, які декларують право на податкову знижку, введено окрему позначку у розділі категорія платника, у зв’язку з тим, що такі платники мають окремий граничний строк подання податкової декларації — по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року.

Для здійснення розрахунку суми податку, на яку зменшуються податкові зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб, у зв’язку із використанням права на податкову знижку передбачено окремий додаток ФЗ.

При направленні декларації засобами електронного зв’язку можливо скористатися електронним сервісом в «Електронному кабінеті», який передбачає часткове автоматичне заповнення декларації на підставі облікових даних платника, відомостей щодо нарахованих (виплачених) доходів, наявних в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків та відомостей щодо об’єктів нерухомого (рухомого) майна.

Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.

 

Переглядів: 620
Дата публікації: 16:25 24.11.2020
Міський голова
Надіслати електронне звернення
Надіслати запит на інформацію
Анонс подій
Подій не заплановано
Посилання
 
 
 
 

 

 
Пошук
Міська владаМіський головаМіська радаКерівний складСтруктураВакансіїЗаходи щодо запобігання корупціїГрафік особистого прийому громадянГрафік виїзних прийомів громадянІнструкція з діловодства у виконавчому комітеті Первомайської міської ради (зі змінами Розпорядження міського голови від 01.04.2020р. №59)ДокументиРезультати поіменного голосуванняРішення Первомайської міської ради Харківської областіРішення виконавчого комітету Первомайської міської радиРозпорядження міського голови з основної діяльностіПроекти рішень Первомайської міської радиПроекти рішень виконавчого комітету Первомайської міської ради Харківської областіПереліки розпоряджень міського голови з основної діяльностіПротоколиАрхів рішень Первомайської міськради Харківської областіАрхів рішень виконавчого комітету Первомайської міськради Харківської областіПрозоре містоБюджет та фінансиПоточна діяльністьДокументиКомунальна власністьЖитлові питанняЗакупівліОчищення владиВідкриті даніДоступ до публічної інформаціїРегуляторна політика
Первомайська міська рада Харківської області >>>