Про ведення обліку товарних запасів та застосування РРО та/або ПРРО та інші інформації
Про ведення обліку товарних запасів та застосування РРО та/або ПРРО та інші інформації

Про ведення обліку товарних запасів та застосування РРО та/або ПРРО та інші інформації

ГУ ДПС у Харківській області інформує

Які категорії підприємців платників єдиного податку не ведуть облік товарних запасів за місцем їх реалізації?

 

Головне управління ДПС у Харківській області повідомляє, що підприємці платники єдиного податку ІІ-IV групи, які не зареєстровані платниками ПДВ та не здійснюють реалізацію технічно-складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, реалізацію лікарських засобів, виробів медичного призначення, реалізацію ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння, облік товарних запасів не ведуть.

Також, ведення обліку товарних запасів або якогось іншого додаткового обліку з 01.01.2022 року для фізичних осіб-підприємців платників єдиного податку І групи не передбачається.



 

Чи обов’язкове застосування РРО та/або ПРРО при здійсненні фізичною особою-підприємцем платником єдиного податку 2 групи торгівлі виключно продуктами харчування у магазині на території села?


Головне управління ДПС у Харківській області повідомляє, що згідно з нормами п.1 постанови Кабінету Міністрів України від 23.08.2000 № 1336 «Про забезпечення реалізації статті 10 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» дозволяється не застосовувати РРО та/або ПРРО, але з обв’язковим використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій при здійсненні роздрібної торгівлі на території села товарами (крім підакцизних товарів) фізичними особами - підприємцями, які сплачують єдиний податок.

При цьому, для такого виду діяльності встановлений граничний розмір обсягу розрахункових операцій з продажу товарів, у разі перевищення якого застосування РРО та/або ПРРО є обов’язковим – 167 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового року, на один структурний (відокремлений) підрозділ (пункт продажу товарів).

Цей пункт не застосовується за наявності хоча б однієї з таких умов:

Така роздрібна торгівля здійснюється в торговельному об’єкті, в якому також здійснюється торгівля підакцизними товарами;

Такими фізичними особами – підприємцями також здійснюється дистанційна торгівля, зокрема через Інтернет;

Сільськими радами та радами ОТГ прийнято рішення про обов’язкове застосування на території села РРО та/або ПРРО для форм і умов проведення діяльності, визначених у цьому пункті.

 

В яких розмірах застосовуються штрафні (фінансові) санкції за порушення використання РРО та/або ПРРО

В яких розмірах застосовуються штрафні (фінансові) санкції за порушення використання РРО та/або ПРРО на період з 01 серпня 2023 року по 31 липня 2025 року, але не пізніше ніж до дати припинення або скасування воєнного стану, до ФОП – ЄП, які не є платниками ПДВ, що здійснюють діяльність з продажу товарів (крім підакцизних товарів, технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, лікарських засобів, виробів медичного призначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння) або надають послуги?

Головне управління ДПС у Харківській області повідомляє, що 01.08.2023 набрав чинності Закон України від 30 червня 2023 року № 3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» (далі – Закон № 3219), згідно з яким, відбулися зміни в розмірах штрафних (фінансових) санкцій за порушення використання реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) та/або програмних РРО (далі – ПРРО) на період з 01 серпня 2023 року по 31 липня 2025 року, але не пізніше ніж до дати припинення або скасування воєнного стану на території України.

Так, відповідно до пункту 15 розділу ІІ «Прикінцеві положення» Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (в редакції Закону № 3219) у період з 01 серпня 2023 року по 31 липня 2025 року, але не пізніше ніж до дати припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-ІХ «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні», до фізичних осіб – підприємців, які є платниками єдиного податку та не зареєстровані платниками податку на додану вартість, що здійснюють діяльність з продажу товарів (крім підакцизних товарів, технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, лікарських засобів, виробів медичного призначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння) або надають послуги, фінансова відповідальність за проведення розрахункових операцій з використанням реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО), програмних РРО (далі – ПРРО) або розрахункових книжок на неповну суму вартості проданих товарів (наданих послуг), непроведення розрахункових операцій через РРО та/або ПРРО з фіскальним режимом роботи, невидачу (у паперовій та/або електронній формі) відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки на окремому господарському об’єкті такого суб’єкта господарювання застосовується у таких розмірах:

25 відсотків вартості проданих з порушенням, встановленим пунктом 15 розділу ІІ «Прикінцеві положення» Закону № 265, товарів (робіт, послуг) – за порушення, вчинене вперше;

50 відсотків вартості проданих з порушенням, встановленим пунктом 15 розділу ІІ «Прикінцеві положення» Закону № 265, товарів (робіт, послуг) – за кожне наступне вчинене порушення.

 


Перелік кодів бюджетної класифікації, за якими сплачується рентна плата за користування надрами для видобування корисних копалин

Відповідно до наказу Міністерства фінансів України від 14.01.2011 № 11 «Про бюджетну класифікацію» (із змінами) визначено класифікацію доходів бюджету, згідно з якою встановлено коди та найменування податків та зборів. Зокрема, для сплати рентної плати за користування надрами загальнодержавного значення визначено код бюджетної класифікації 13030000, а саме:
13030100 – рентна плата за користування надрами для видобування інших корисних копалин загальнодержавного значення;
13030400 – рентна плата за користування надрами континентального шельфу і в межах виключної (морської) економічної зони;
13030500 – надходження сум реструктурованої заборгованості зі сплати рентної плати за користування надрами загальнодержавного значення;
13030700 – рентна плата за користування надрами для видобування нафти;
13030800 – рентна плата за користування надрами для видобування природного газу;
13030900 – рентна плата за користування надрами для видобування газового конденсату;
13031000 – рентна плата за користування надрами для видобування бурштину;
13031500 – рентна плата за користування надрами для видобування кам’яного вугілля коксівного та енергетичного;
13031600 – рентна плата за користування надрами для видобування залізних руд.
Для сплати рентної плати за користування надрами місцевого значення визначено код бюджетної класифікації 13040000, а саме:
13040100 – рентна плата за користування надрами для видобування корисних копалин місцевого значення;
13040300 – надходження сум реструктурованої заборгованості зі сплати рентної плати за користування надрами місцевого значення.
Разом з тим, згідно з Довідником відповідності символу звітності коду класифікації доходів бюджету, затвердженим наказом Державної казначейської служби України від 28.11.2019 № 336 (із змінами) код класифікації доходів бюджету передбачає такі позиції:
13030102 – рентна плата за користування надрами для видобування інших корисних копалин загальнодержавного значення;
13030501 і 13030502 – надходження сум реструктурованої заборгованості зі сплати рентної плати за користування надрами загальнодержавного значення (за платежами, що розподіляються між державним та місцевим бюджетами);
13031002 і 13031003 – рентна плата за користування надрами для видобування бурштину.
Слід зазначити, що переліки корисних копалин загальнодержавного та місцевого значення затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 грудня 1994 року № 827 (із змінами).
Отримати інформацію стосовно банківських реквізитів для сплати рентної плати користування надрами для видобування корисних копалин платники мають можливість в меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини Електронного кабінету. При зверненні до зазначеного меню відображається зведена інформація станом на момент звернення, що містить інформацію по кожному виду платежу, зокрема, бюджетний рахунок на поточну дату.

 

·Яким чином необхідно підприємцю платнику єдиного податку програмувати найменування товарів в РРО та/або ПРРО?

Головне управління ДПС у Харківській області повідомляє, що згідно з пунктом 11 статті 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» суб’єкти господарювання зобов’язані проводити розрахункові операції через РРО та/або ПРРО для підакцизних товарів із використанням режиму програмування із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, найменування товарів, цін товарів та обліку їх кількості.

Тобто, у випадку торгівлі товарами, які не належать до підакцизної групи, програмування найменування таких товарів здійснюється таким чином, щоб відображати споживчі ознаки товару (послуги) та ідентифікувати належність такого товару (послуги) до товарної групи чи послуги.

Ця норма стосується тільки ФОП на єдиному податку, крім тих, що здійснюють реалізацію підакцизних товарів, технічно складних побутових товарів, лікарських засобів та виробів медичного призначення, ювелірних виробів. 

 

Чи застосовують з 01.01.2022 року РРО та/або ПРРО фізичні особи-підприємці платники єдиного податку 2 групи при наданні інформаційних послуг та здійсненні розрахунків за допомогою банківських систем дистанційного обслуговування та/або сервісів переказу коштів?

Головне управління ДПС у Харківській області повідомляє, що при здійсненні розрахунків виключно за допомогою банківських систем дистанційного обслуговування та/або сервісів переказу коштів, виключно за інформаційні послуги, РРО та/або ПРРО може не застосовуватись

Переглядів: 197
Дата публікації: 09:19 23.08.2023
Міський голова
Надіслати електронне звернення
Надіслати запит на інформацію
Анонс подій
Подій не заплановано
Посилання
 
 
 
 

 

 
Пошук
Міська владаМіський головаМіська радаКерівний складСтруктураВакансіїЗаходи щодо запобігання корупціїГрафік особистого прийому громадянГрафік виїзних прийомів громадянІнструкція з діловодства у виконавчому комітеті Первомайської міської ради (зі змінами Розпорядження міського голови від 01.04.2020р. №59)ДокументиРезультати поіменного голосуванняРішення Первомайської міської ради Харківської областіРішення виконавчого комітету Первомайської міської радиРозпорядження міського голови з основної діяльностіПроекти рішень Первомайської міської радиПроекти рішень виконавчого комітету Первомайської міської ради Харківської областіПереліки розпоряджень міського голови з основної діяльностіПротоколиАрхів рішень Первомайської міськради Харківської областіАрхів рішень виконавчого комітету Первомайської міськради Харківської областіПрозоре містоБюджет та фінансиПоточна діяльністьДокументиКомунальна власністьЖитлові питанняЗакупівліОчищення владиВідкриті даніДоступ до публічної інформаціїРегуляторна політика
Первомайська міська рада Харківської області >>>