В нашому місті проблема відкритих оглядових колодязів комунальних мереж існувала завжди. Її вирішення потребує постійної уваги всіх комунальних підприємств міста. І вона поступово вирішується шляхом виділення коштів з місцевого бюджету на закупівлю люків і їх встановлення. Так, у 2019 році з міського бюджету для КВУ ВКГ було виділено 88 тис. грн., за які організацією було придбано 200 каналізаційних люків. В цьому році КП «Жилсервіс» було встановлено більше 12 люків оглядових колодязів, які придбані на суму 12 тис. 215 грн. Окрім того, підприємство, щоб закрити небезпечну ділянку, самостійно виготовляє дерев’яні люки та ремонтує ті, що знаходяться в аварійному стані. Незважаючи на це, потреба в місті перевищує показник встановленого.
Прикро, але закрити всі колодязі неможливо з причин, які не залежать від міської ради чи комунальної організації. В місті продовжується вандалізм і маргінальні елементи нашого суспільства продовжують красти такі чавунні «кришки» на металобрухт. Інші просто розбивають ті, що зроблені власними силами комунальних підприємств.
Як правило, повз такі колодязі спокійно проходять жителі міста. І виникає «суспільний резонанс» лише тоді, коли трапляється ситуація, яка несе загрозу здоров’ю і життю первомайців.
То хто ж винен у відкритих оглядових колодязях? Посадовці, що не виділили гроші? Комунальні організації, що не переймаються відповідним питанням? Батьки, у яких не існує відчуття гіпервідповідальності за своїх дітей, що можуть отримати травму? Маргінальні елементи суспільства, що крадуть та ламають люки каналізаційних колодязів? Наші земляки, які замість того, щоб допомогти у біді, знімають відео з місця подій та екстренно викладають його у ютуб? Чи може всі ми разом, коли робимо вигляд, що не знаємо, не вміємо, зрештою, не повинні дбати про себе і те місто, в якому ми живемо?
Звісно, юридичну відповідальність ніхто не спростовує, але частина моральної відповідальності повинна лежати на кожному з нас.
Шановні первомайці, закликаємо вас не проходити повз таких відкритих оглядових колодязів, а одразу передавати повідомлення на телефони диспетчерів комунальних підприємств:
КВУВКГ (водоканал) – 3-50-96;
КП «Жилсервіс» – 3-22-51;
ПКП «Тепломережі» – 3-22-35 (приймальня)
та на електронну платформу «Відкрите місто» за посиланням: https://opencity.e-dem.ua/map/UA6311500000 та за QR-кодом: