27 травня 2009 року з метою забезпечення оперативного реагування органів виконавчої влади на звернення громадян, підприємств, установ та організацій, суб'єктів підприємницької діяльності, органів місцевого самоврядування та їх взаємодії під час розгляду таких звернень Уряд створив державну установу "Соціальний контактний центр" (розпорядження Кабінету Міністрів України від 27 травня 2009 р. № 579-р). Центр підпорядковувався Міністерству праці та соціальної політики України. Постановою Кабінету Міністрів України від 12 серпня 2009 р. № 898 (із змінами, внесеними постановами Уряду від 28 липня 2010 р. №636, від 7 серпня 2013 р. № 577, від 26 листопада 2014 р. № 677, від 11 лютого 2016 р. № 82) затверджено Порядок взаємодії органів виконавчої влади, Секретаріату Кабінету Міністрів України та державної установи “Урядовий контактний центр” із забезпечення оперативного реагування на звернення, які надходять на урядову “гарячу лінію”, Єдиний веб-портал органів виконавчої влади та Урядову телефонну довідку.
З ініціативи Урядового контактного центру, для дзвінків на урядову «гарячу лінію» з 26 липня 2016 року запроваджено скорочений номер 1545 на загальнодержавному рівні. Дзвінки на урядову «гарячу лінію» 1545 з мережі фіксованого зв’язку Укртелекому, телефонів мобільних операторів Київстар, Vodafone Україна, Лайфселл для заявників безкоштовні.