2021

ЗВІТ ПРО ПРОВЕДЕННЯ ЗОВНІШНЬОЇ ОЦІНКИ  ЯКОСТІСОЦІАЛЬНИХ ПОСЛУГ  ЗА 2021 РІК

 

     Управління соціального захисту населення Первомайської міської ради надає звіт зовнішньої оцінки якості соціальних послуг.

     З метою визначення відповідності наданих соціальних послуг державним стандартам та потребам отримувачів  за рішенням сесії Первомайської міської ради від 27.05.2021 р. № 242-12/8 створено комісію з проведення моніторингу надання та оцінки якості соціальних послуг. Зовнішню оцінку якості   соціальних послуг проведено в територіальному центрі соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Первомайської міської ради (далі-Терцентр) та центрі соціальних служб Первомайської міської ради (далі-Центр). Оцінювались такі послуги, як  догляд вдома, догляд стаціонарний, натуральна допомога, що надаються Терцентром та послуги соціальний супровід сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах, соціальний супровід сімей, в яких виховуються діти – сироти і діти, позбавлені батьківського піклування, консультування, які надаються  Центром.

     Зовнішню оцінку якості вТерцентрі проведено 25.06.2021 р. Соціальні послуги надаються   особам похилого віку, особам з інвалідністю на безоплатній, платній основі та з встановленням диференційованої плати. ЗаI півріччя  2021  року   відділеннями  надано послуг  1090 особам.  Всі особи, які потребували соціальних послуг, їх отримали.

     При здійсненні зовнішньої оцінки  якості соціальних послуг застосовувалися такі методи оцінки: опитування отримувачів соціальних послуг та/або їх законних представників за телефоном,  за місцем надання послуги стаціонарного догляду, спостереження за процесом надання соціальної послуги, співбесіда с соціальними робітниками, вивчення документації.

     Серед  опитуваних отримувачів соціальної послуги догляду вдома всі мали позитивні відгуки щодо якості надання соціальних послуг, відзначили сумлінне виконання  своєї роботи соціальними робітниками. Всі підопічні мають щоденники відвідувань коректно заповнені, екземпляри договорів та свої екземпляри індивідуальних планів надання соціальних послуг. Надані соціальні послуги відповідають строкам, змісту та обсягам зазначеним у договорах. Спостереження за процесом надання соціальної послуги  стаціонарного догляду показує наскільки життєво необхідною є ця послуга для осіб похилого віку та осіб з інвалідністю, зокрема одиноких. Всі мешканці стаціонарного відділення висловили  вдячні відгуки щодо надання соціальних послуг, турботливе  ставлення персоналу та взагалі про існування такої установи, яка є рятівною для одиноких осіб, які не здатні до самообслуговування. Всі особові справи мешканців стаціонару приведені у відповідність до законодавства.

Соціальною послугою натуральної допомоги, а саме послуг перукаря та швачки за І півріччя 2021 р. скористалося 249 осіб, що показує високу затребуваність в цій послузі, зокрема для тих осіб, які за станом здоров’я не мають можливості звернутися до перукарні, швацької майстерні, але можуть отримати цю послугу завдяки Терцентру. Послуга перукаря також надавалась за місцем фактичного проживання отримувача. Адже охайний зовнішній вигляд чоловіка або жінки є невід’ємною запорукою гарного настрою та як наслідок збереження позитивного  емоційно-психічного стану людини.

    Директором Терцентру постійно ведеться робота з благоустрою установи.   Так, в 2020/2021 роках, завдяки плідній співпраці з благодійними фондами, підприємствами міста та запровадженим платним соціальним послугам в Терцентрі замінено сантехнічне обладнання, замінено 2 радіатори, замінено двоє дверей евакуаційних виходів, замінено двері в щитову кімнату на протипожежні, зроблено поточний ремонт виходу, придбано 15  приліжкових столів, 68 офісних стільців,22 сучасних ліжка, монітор. Від німецького товариства міжнародного співробітництва (GIZ) надійшла благодійна допомога у вигляді технічних засобів реабілітації для пункту прокату на суму 246 тис. грн., що дало можливість охопити значну кількість осіб похилого віку, які потребують технічних засобів реабілітації, та не мають можливості придбати за свої кошти.

     При проведенні зовнішньої оцінки якості надання соціальних послуг догляду вдома, стаціонарного догляду та натуральної допомоги застосовувались показники якості соціальної послуги такі як:  адресність та індивідуальний підхід, результативність, своєчасність, доступність та відкритість, зручність, повага до отримувача соціальної послуги, професійність.

      При зверненні громадян визначено індивідуальні потреби у соціальних послугах за результатами яких складені індивідуальні плани, які містяться в особових справах підопічних. Моніторинг індивідуальних планів проводиться кожні півроку.

В ході проведення опитування щодо рівня задовільності, збору відгуків щодо якості надання соціальних послуг, були отримані позитивні відгуки щодо роботи соціальних робітників, персоналу стаціонарного відділення та відділення організації надання адресної допомоги та прокату. Скарги на працівників відділень Терцентру відсутні. 

Рішення щодо надання соціальних послуг, визначення індивідуальних потреб отримувачів соціальних послуг, підготовка індивідуальних планів надання соціальних послуг приймаються протягом строків, визначених у державних стандартах соціальних послуг. Часткове порушення строків прийняття рішення щодо надання соціальних послуг зумовлене відсутністю електронного обміну інформацією з податковою службою та невдосконаленим обміном інформацією з Пенсійним фондом. У більшості випадків особи, які потребують соціальних послуг не спроможні самостійно зібрати та надати потрібні довідки за станом здоров’я або у зв’язку з похилим віком.

    Скарг або виявлених фактів негуманних чи дискримінаційних дій до отримувачів соціальних послуг у відділеннях Терцентру не зафіксовано. У договорах про надання соціальних послуг включено положення щодо дотримання принципу конфіденційності. Випадків порушення конфіденційності не виявлено. 

     Штатний розпис сформовано відповідно до законодавства та з урахуванням спеціалізації. Посадові інструкції затверджені. В особових справах наявні документи про освіту працівників суб’єкта. Всі працівники мають медичні книжки та проходять медогляди з урахуванням термінів проходження. Один раз на рік медогляд для всіх працівників Терцентру та два рази на рік для працівників харчового блоку та сестри-господині. Наявні графіки проведення робочих нарад з питань законодавства у сфері надання соціальних послуг.

    Працівники відділень повністю забезпечені твердим та м’яким інвентарем та велосипедами.

    Будівля Терцентру розташована в межах міста, в центрі мікрорайону. Приміщення Терцентру двоповерхове, побудоване у відповідності до державних будівельних норм того часу, коли не враховували питань забезпечення прав осіб з інвалідністю. Для приведення приміщення до будівельних норм, державних стандартів та правил з питань доступності для маломобільних груп населення, осіб з інвалідністю потрібні значні капіталовкладення. Будівля обладнана “кнопкою виклику спеціаліста”, відповідає санітарним та протипожежним вимогам. Наявний пожежний щит, вогнегасники, протипожежна система. Всі приписи відповідно до Акту Головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області Первомайського районного відділу  були виконані директором Терцентру. За актом санітарно-епідеміологічного обстеження об’єкта Первомайського районного управління Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області  зауважень не було.

    В кімнатах для очікування наявні інформаційні стенди. Інформація щодо надання соціальних послуг Терцентром періодично висвітлюється на сторінці в Facebook "Первомайський міський терцентр" та офіційному сайті Первомайської міської ради”. Загальна інформація про Терцентрта картки соціальних послуг розміщені на офіційному сайті Первомайської міської ради.

Доступність Терцентру є частковою для осіб з обмеженими фізичними можливостями. Майже вся зона надання соціальних послуг знаходиться на другому поверсі (крім відділення денного перебування та кількох кімнат стаціонару), що для мешканців стаціонару є великою незручністю, зокрема з захворюваннями опорно-рухового апарату. Відсутність пандусів та підйомних механізмів всередині приміщення створює незручності як для обслуговуючого персоналу так і для мешканців стаціонарного відділення. На території Терцентру наявні лавки для відпочинку та достатньо насаджень, що дає можливість мешканцям стаціонарного відділення здійснювати прогулянки на свіжому повітрі. 

    Таким чином, загальна оцінка роботи Терцентру відповідає статусу  – “Добре”.

     Недоліками в роботі є:

     - недостатнє наповнення матеріально-технічної бази;

     - вся зона надання соціальних послуг (крім відділення денного перебування) знаходиться на другому поверсі, що обмежує безперешкодну доступність для  мешканців стаціонарного відділення;

     - відсутні пандуси та підйомні механізми всередині приміщення;

     - навантаження соціальних робітників відділення соціальної допомоги вдома.

 Для покращення якості соціальних послуг, оптимізації та удосконалення діяльності надавача соціальних послуг рекомендовано:

     - розширити штат чисельності соціальних робітників відділення догляду вдома із-за наявного перевантаження;

     - розширення матеріально-технічної бази;

     - проводити інформаційну роз’яснювальну роботу серед мешканців міста щодо надання соціальних послуг;

     - активно співпрацювати з благодійними фондами, приватними підприємцями та підприємствами  для покращення матеріально-технічної бази, щодо можливості привести будівлю терцентру у відповідність до державних будівельних норм.

За участю представників комісії з внутрішньої оцінки якості соціальних послуг обговорено результати зовнішньої оцінки якості за 2019/2020 роки. Відповідно до рекомендацій в терцентр прийнято до штату два соціальних робітника для обслуговування людей в приватному секторі міста.

      Зовнішню оцінку якості соціальних послуг в Центрі проведено комісією 24.06.2021 року. Оцінювались, три соціальні послуги, які надаються: соціальний супровід сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах, соціальний супровід сімей, в яких виховуються діти – сироти і діти, позбавлені батьківського піклування, консультування. Зовнішня оцінка проводилась за місцем надання соціальних послуг шляхом вивчення документації, анкет.

    Доступність приміщення центру частково відповідає вимогам, визначеним Державним стандартом. До прилеглої території приміщення зроблено пониження бордюру з проїжджої частини, встановлено пандус з поручнями з обох сторін, сходи обладнані поручнями, ширина вхідних дверей достатня  для проїзду інвалідного візку, пороги обладнані скосами. Відсутній облаштований санвузол згідно ДБН, протипожежна безпека не відповідає вимогам, в приміщенні наявні стенди з інформацією для отримувачів послуг, у договорах про надання соціальних послуг передбачено положення щодо дотримання принципу конфіденційності. Виявлених порушень конфіденційності не встановлено.

    Штатний розпис сформовано відповідно до законодавства та з урахуванням спеціалізації суб'єкта, наявні затверджені посадові інструкції, розроблена програма стажування для початківців, проведена атестація одного фахівця із соціальної роботи, щорічно проводиться флюорографічне обстеження. Обладнання, твердий та м’який інвентар наявні, потреби у транспорті немає.

Фахівці центру пройшли тренінги на тему: “Забезпечення надійного базису: основи успішного піклування”, “Основи тренерської майстерності”, “Управління груповою динамікою та робота з труднощами у процесі навчання”, “Розробка тренінгових програм”, “Інноваційні інструменти роботи з групою”, “Надання послуг Державного стандарту кризового та екстреного втручання”, “Раннє втручання” три модулі, “Попередження насильства”, “Щодо професійного та особистого росту працівників надавачів соціальних послуг”, “Профілактика та подолання професійного вигорання”, “Технологія “ведення випадку” та її застосування при здійсненні соціальної роботи та надання соціальних послуг”.

    Зовнішня оцінка якості послуги консультування відповідає статусу “добре”.

    Наявні картки визначення індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги, індивідуальні плани, розроблені анкети для опитування отримувачів соціальної послуги щодо рівня задоволеності послугою. Зовнішня оцінка соціальних послуг  проводиться  відповідно до законодавства.

     Терміни щодо прийняття рішення  надання соціальної послуги дотримуються частково.  Спостерігається дотримання термінів та періодичності надання соціальної послуги, зазначених в індивідуальних планах надання соціальних послуг.

Зовнішня оцінка якості послуги соціального супроводу сімей, у яких виховуються діти-сироти і діти, позбавлені батьківського піклування відповідає статусу “добре”.

     Протягом 2020/2021 року під соціальним супроводом знаходилось чотири прийомні сім’ї, в яких виховується 9 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та одна сім’я опікунів/піклувальників, в якій виховується 2 дітей, позбавлених батьківського піклування, один дитячий будинок сімейного типу на вихованні в якому знаходиться 5 дітей. Жодна із 6 сімей, які знаходяться під соціальним супроводом, не припинила своє функціонування.  Жодна дитина з числа дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, не була повернута до закладів для дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, через відсутність взаєморозуміння. Скарги щодо надавача соціальної послуги відсутні. Всі прийомні батьки та опікуни залучаються до процесу внутрішньої оцінки якості.

      Строки відвідування отримувачів соціальної послуги соціального супроводу за місцем його проживання (перебування) в більшості випадків  дотримуються. Порушення (перенесення) строків відбувається з поважних причин отримувачів соціальної послуги.

Навантаження директора Центру,заступника директора, фахівців із соціальної роботи надання соціальних послуг не перевищує показник, визначений Державним стандартом соціального супроводу сімей. 

У Центрі 6 приміщень, що відповідають вимогам визначеними в Державних стандартах надання соціальних послуг. Для проведення індивідуальної роботи та забезпечення конфіденційності під час зустрічей і консультацій з отримувачем в Центрі передбачена діалогова кімната. На стендах наявнаінформаційно-довідкова інформація з переліком послуг. Всі клієнти, які є отримувачами послуг ознайомлені з інформацією та отримують інформаційні буклети.

     Зовнішня  оцінка якості послуги соціального супроводу сімей (осіб), які перебувають у складних життєвих обставинах відповідає  статусу “добре”.

     Всього під соціальним супроводом протягом 2020/2021 року перебувало 22 сім’ї, в яких виховується 44 дитина. Знято з соціального супроводу 6 сімей з позитивним результатом. Повторно взято під соціальний супровід одну сім’ю, в якій виховується двоє дітей. Чотирнадцять сімей продовжують перебувати під соціальним супроводом. Одна сім’я знята з негативним результатом у зв’язку з позбавленням батьківських прав. Сімей, яким достроково завершено надання послуги соціального супроводу у зв’язку з досягненням позитивного результату не було.

     В центрі працює три фахівці із соціальної роботи, навантаження на яких не перевищує Державний стандарт соціального супроводу сімей (осіб), які перебувають у складних життєвих обставинах.

    Таким чином загальна зовнішня оцінка якості соціальних послуг Центру відповідає статусу  “добре”.   

      Для покрашення якості соціальних послуг, оптимізації та удосконалення діяльності          Центру рекомендовано:

   - своєчасно здійснювати аналіз та обробку індивідуальних планів надання соціальної послуги в частині їх перегляду;

   - привести у відповідність згідно ДБН санвузол для осіб з інвалідністю;

   - привести будівлю центру у відповідність до вимог протипожежної безпеки та, за можливості, до державних будівельних норм.

    За рекомендаціями зовнішньої оцінки якості 2020 року в Центрі введено одну штатну одиницю практичного психолога та 0,5 одиниці фахівця із соціальної роботи, що значно поліпшить якість та розширить спектр надання соціальних послуг Центром.

 

 

Голова комісії                                                                         Ірина БОМКО

 

Секретар комісії                                                                     Олена КОВАЛЬОВА

Переглядів: 229
Дата публікації: 11:38 10.04.2023
Міський голова
Надіслати електронне звернення
Надіслати запит на інформацію
Анонс подій
Подій не заплановано
Посилання
 
 
 
 

 

 
Пошук
Міська владаМіський головаМіська радаКерівний складСтруктураВакансіїЗаходи щодо запобігання корупціїГрафік особистого прийому громадянГрафік виїзних прийомів громадянІнструкція з діловодства у виконавчому комітеті Первомайської міської ради (зі змінами Розпорядження міського голови від 01.04.2020р. №59)ДокументиРезультати поіменного голосуванняРішення Первомайської міської ради Харківської областіРішення виконавчого комітету Первомайської міської радиРозпорядження міського голови з основної діяльностіПроекти рішень Первомайської міської радиПроекти рішень виконавчого комітету Первомайської міської ради Харківської областіПереліки розпоряджень міського голови з основної діяльностіПротоколиАрхів рішень Первомайської міськради Харківської областіАрхів рішень виконавчого комітету Первомайської міськради Харківської областіПрозоре містоБюджет та фінансиПоточна діяльністьДокументиКомунальна власністьЖитлові питанняЗакупівліОчищення владиВідкриті даніДоступ до публічної інформаціїРегуляторна політика
Первомайська міська рада Харківської області >>>