Громадянам | Комунальні послуги | КП "Жилсервіс" | Нормативно-правова база підприємства | СТАТУТ КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ЖИЛСЕРВІС» ПЕРВОМАЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (нова редакція)
СТАТУТ КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ЖИЛСЕРВІС» ПЕРВОМАЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (нова редакція)

«ЗАТВЕРДЖЕНО»

 рішенням  24 сесії  Первомайської міської ради
7 скликання №  414-24/7   від 27.12.2016 року

 

 

СТАТУТ

КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА
«ЖИЛСЕРВІС»

 ПЕРВОМАЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

(нова редакція)

 

 

 

Харківська область
місто Первомайський
2016 рік

 

 

 

  1. Загальні положення та юридичний статус  Підприємства

 

  1. КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЖИЛСЕРВІС» ПЕРВОМАЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (надалі Підприємство), утворене на комунальній власності територіальної громади міста Первомайський Харківської області і діє у відповідності до Конституції України, Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", Господарського кодексу України, Цивільного кодексу України та інших законодавчих актів України.
  2. Найменування Підприємства українською мовою:
    1. Повне: КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЖИЛСЕРВІС» ПЕРВОМАЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ.
    2. Скорочене: КП «ЖИЛСЕРВІС».

1.3. Місцезнаходження Підприємства: 64102, Харківська область, місто, Первомайський, вулиця Світанкова, 1.

1.4. Засновником  та власником Підприємства є Первомайська міська рада (далі - Засновник), код ЄДРПОУ 26149691, місце знаходження: 64102, Харківська область, місто Первомайський, проспект 40 років Перемоги, 1.

1.5.Органом, уповноваженим управляти нерухомим майном площею понад 200 м2 з метою передачі його в оренду, за рішенням Засновника може бути визначене Підприємство у разі перебування цього нерухомого майна у нього на балансі.

         1.6. Відповідно до способу утворення комунальне підприємство є унітарним.

1.7. За своїм правовим статусом Підприємство є комунальним комерційним і здійснює свою діяльність на принципах повного господарського розрахунку, самофінансування, власного комерційного ризику та вільного найму працівників.

         1.8.Підприємство є юридичною особою, має відокремлене майно, самостійний баланс, рахунки в установах банків, печатку із своїм найменуванням та ідентифікаційним кодом, штампи, бланки зі своїм найменуванням. Права і обов'язки юридичної особи Підприємство набуває з дня його державної реєстрації.

        1.9.Засновник не несе відповідальності за зобов'язаннями Підприємства, крім випадків, передбачених законодавством України, а Підприємство не несе відповідальності за зобов'язаннями Засновника.

        1.10.У своїй діяльності Підприємство керується Конституцією України, законами України, іншими нормативно-правовими актами, рішеннями Первомайської міської ради, її виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови та цим Статутом.

         1.11.Підприємство має право укладати правочини, набувати майнові та особисті немайнові права, бути позивачем та відповідачем у судах загальної юрисдикції, господарських, адміністративних та третейських судах.

         1.12.Підприємство оприлюднює інформацію про свою діяльність, крім випадків, установлених законом, шляхом розміщення її на власній веб - сторінці (веб - сайті) або на офіційному веб - сайті Первомайської міської ради, у строки та в порядку, визначені рішенням Первомайської міської ради. Доступ до таких веб – сторінок та веб - сайтів є цілодобовим і безоплатним.

 

  1. Мета,основні завдання, предмет та види економічної діяльності

Підприємства

  1. Метою діяльності підприємства є задоволення потреб населення

міста:

- забезпечення належного рівня житлово-комунального обслуговування

населення, створення відповідних умов для проживання;

  • забезпечення схоронності і підвищення рівня благоустрою житлового фонду, який знаходиться на балансі Підприємства;
  • забезпечення належного санітарного стану прибудинкової території;
  • у питній воді шляхом пріоритетного розвитку систем централізованого питного водопостачання та водовідведення, створення резервних систем питного водопостачання.

При найменших витратах, одержання прибутку для розвитку підприємства, забезпечення інтересів його працівників та задоволення їх економічних і соціальних потреб.

  1. Предметом діяльності Підприємства є:

Утримання, поточний, непередбачений, капітальний ремонт, реконструкція, реставрація житлових та нежитлових будинків, їх інженерних систем;

  • Здійснення технічного нагляду за будівництвом та ремонтом житлових та нежитлових будинків, їх інженерних систем;

Нарахування та збір плати за послуги з централізованого водопостачання та водовідведення

  • Збирання та утилізація твердих побутових та безпечних відходів;
  • Електромонтажні роботи;
  • Монтаж систем опалення, вентиляції та кондиціонування повітря;
  • Водопровідні, каналізаційні та протипожежні роботи;
  • Штукатурні роботи;
  • Столярні та теслярські роботи;
  • Покриття підлог та облицювання стін;
  • Малярні роботи та скління;
  • Оброблення деревини та виробництво виробів з деревини, крім меблів;
  • Виробництво дерев'яних будівельних конструкцій та столярних виробів;
  • Виробництво будівельних металевих виробів;
  • Виробництво інших виробів з деревини;
  • Виробництво металевих виробів;
  • Виробництво дерев'яної тари;
  • Загальні механічні операції свердління, точіння, фрезерування, вирівнювання, електроерозійне оброблення, стругання, притирання, протягування, рихтування, різання, шліфування, зварювання, скручування, рифлення, витравлювання, закладання, набивання, заточування, з'єднання тощо;
  • Монтаж та встановлення збірних конструкцій;
  • Виготовлення каркасних конструкцій і покрівель;
  • Ізоляційні роботи;
  • Інші спеціалізовані будівельні роботи;
  • Оренда будівельної техніки;
  • Утримання та ремонт ліфтового господарства;
  • Здавання в оренду нерухомого майна;
  • Оренда машин та устаткування; прокат побутових виробів і предметів особистого вжитку;
  • Оренда інших наземних транспортних засобів та устаткування;
  • Оренда будівельних машин та устаткування;
  • Оренда інших машин та устаткування;
  • Функціонування аварійної диспетчерської служби та оперативної диспетчерської служби;
  • Видача необхідних довідок та інших документів для здійснення громадянами приватизації житла;
  • Оформлення документів на право власності на квартири (будинки);
  • Здійснення прописки та виписки громадян;
  • Укладення договорів найму з квартиронаймачами і договорів на відшкодування експлуатаційних витрат з власниками квартир, за дотриманням мешканцями умов договорів і правил користування жилими приміщеннями;
  • Укладення договорів з орендарями та власниками нежилих приміщень на відшкодування експлуатаційних витрат;
  • Нарахування та збір плати за послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, експлуатаційних витрат, платежів за комунальні послуги та інших, обумовлених договорами з третіми особами;)
  • безперебійне, або за графіком, затвердженим виконавчим комітетом міської ради, забезпечення населення міста та інших споживачів питною водою,
  • відведення та очищення каналізаційних стічних вод населення, підприємств, організацій та установ міста Первомайський»

розробка і подання на затвердження виконавчого комітету Первомайської міської ради тарифів:

  • на послуги централізованого водопостачання та водовідведення;
  • на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій;
  • на ритуальні послуги;
  • інші послуги згідно діючого законодавства України.
  • Утримання прибудинкової території;
  • Своєчасний та якісний розгляд скарг, пропозицій, заяв від громадян та підприємств з питань функціонування відповідних житлово-комунальних систем, вживає відповідні заходи реагування, усунення причин, які породжують скарги;
  • Оформлення замовлень або виготовлення проектно-кошторисної документації на проведення капітального і планово-попереджувального поточного ремонтів житлових будинків;
  • Організація проведення капітального ремонту житлового фонду, інженерної інфраструктури, контроль за виконанням ремонтно-будівельних робіт;
  • Співробітництво з органами самоорганізації населення, сприяння створенню будинкових комітетів;
  • Сприяння створенню ОСББ, надання методологічної допомоги, участь в проведенні зборів співвласників багатоквартирних будинків;
  • Співпраця з військовими комісаріатами та органами з надзвичайних ситуацій та цивільної оборони за територіального належністю;
  • Утримання та догляд за зеленими насадженнями (газонами, квітниками, деревами, скверами, тощо);
  • Створення нових зелених насаджень в місті шляхом улаштування газонів, посадки дерев та кущів, квітникових композицій;
  • Спилювання аварійних, сухостійних дерев, обрізка дерев;
  • Інвентаризація, паспортизація зелених насаджень на вулицях, площах та скверах, тощо;
  • Здійснення захисту зелених насаджень населених пунктів від хвороб та шкідливих умов, прибирання територій скверів, парків, бульварів;
  • Вирощування насіння квітів, культур закритого та відкритого ґрунту, посадкового матеріалу для власних потреб, їх реалізація населенню та господарствам, підприємствам різного профілю;
  • Обслуговування фонтанів;
  • Утримання та догляд за електромережами зовнішнього освітлення;
  • Створення нових електромереж зовнішнього освітлення;
  • Ремонт електромереж зовнішнього освітлення;
  • Монтаж, демонтаж, ремонт, обслуговування святкової ілюмінації;
  • Утримання, експлуатація, ремонт та реконструкція міських автошляхів, провулків, узвозів, пішохідних та велосипедних доріжок, тротуарів, автостоянок, автопавільйонів, автобусних зупинок, засобів регулювання дорожнього руху, дощової каналізації, мостів та шляхопроводів, підземних пішохідних переходів, інших дорожніх споруд;
  • Утримання, експлуатація, ремонт та реконструкція пам’ятників, декоративних ваз, скульптур, обладнання дитячих, ігрових та спортивних майданчиків;

Прибирання майданчиків, на яких розміщені контейнери, сміттєзбірники, урни і прилеглі до них території, місця збору побутового сміття;

  • Утримання кладовища;
  • Вивіз рідких нечистот;
  • Утримання громадських туалетів;
  • Обслуговування міського полігону відходів;
  • Здійснення технічного нагляду за будівництвом та ремонтом об’єктів благоустрою, контролю за відповідністю об'єктів якості виконаних робіт, технічним вимогам та стандартам;
  • Окремі види діяльності, передбачені законодавчими актами України, Підприємство має право проводити тільки на підставі спеціального дозволу (ліцензії).
  • Підприємство відповідно до ст.25 Закону України „ Про житлово- комунальні послуги” має права та обов’язки управителя житловим комплексом або комплексом будинків і споруд, які знаходяться на його балансі.
  • Підприємство здійснює будь-які види діяльності (виконання робіт, надання послуг тощо) обумовлені даним Статутом, а також інші, не заборонені чинним законодавством України.
  • Прибирання території (асфальтне покриття);
  • Прибирання території (земельне покриття);
  • Прибирання газонів;
  • Очищення території від бруду;
  • Очищення каналізаційних колодязів;
  • Покіс трави;
  • Прибирання листя в осінній період;
  • Відкидання снігу;
  • Очищення приямки с металевою решіткою біля входу в під’їзд;
  • Прибирання площадки перед входом в під’їзд;
  • Вологе прибирання площадки першого поверху під їзда;
  • Прибирання підвалів та горищ будинків (в т.ч. їх дезінфекція);
  • Збір сміття з сміттєзбиральних камер;
  • Прибирання сміттєзбиральних камер;
  • Дезінфекція сміттєзбиральних камер;
  • Очистка карманів сміттєпроводу;
  • Прочистка сміттєпроводу від сміття;
  • Очистка урн від сміття.
  • безперебійне або за графіком, затвердженим виконавчим комітетом міської ради, забезпечення населення міста питною водою та інших споживачів і скид промислових та інших стічних вод у систему каналізації міста;
  • розробка і подання на затвердження виконавчому комітету Первомайської міської ради тарифів на послуги централізованого водопостачання та водовідведення;
  • забезпечення підйому артезіанської води з підземних надр в межах затвердженого ліміту водопостачання;
  • забезпечення постійного знезараження води методом хлорування і доведення її до вимог Державного стандарту «Вода питна»;
  • регулярний контроль за якістю води;
  • проведення технічного обслуговування та ремонту будинків, споруд, насосного обладнання, водопровідних і каналізаційних мереж, які належать Підприємству на праві повного господарського відання;
  • експлуатація обладнання, трубопроводів і запірної арматури згідно діючих Правил і норм;
  • утримання і обслуговування електротехнічного обладнання і засобів обліку;
  • контроль за раціональним використанням води споживачами, сприяння впровадженню засобів обліку та регулювання, споживання води;
  • надання платних ремонтно-будівельних і побутових послуг населенню;
  • виробництво та реалізація товарів народного споживання;
  • надання платних транспортних послуг підприємствам та громадянам;
  • надання платних послуг підприємствам усіх форм власності у т.ч. населенню у встановленні засобів обліку води;
  • створення та прийняття участі у діяльності спільних підприємств, асоціацій тощо, у тому числі з іноземними партнерами, згідно з діючим законодавством;
  • здійснення будь-якої іншої підприємницької діяльності, яка пов’язана з метою Підприємства чи такою, яка сприяє її досягненню і не суперечить вимогам законодавчих актів;

здійснення Підприємством окремих видів діяльності, перелік яких визначається законодавчими актами на підставі спеціального доступу (ліцензії). - інших роботах та послугах з метою отримання прибутку, забезпечення соціальних та економічних потреб трудового колективу Підприємства та інтересів Засновника:

  • здача в оренду приміщень, будівель, споруд, устаткування та іншого

окремого індивідуально визначеного майна;

  • посередницька діяльність;
  • господарська діяльність на договірних засадах з фізичними особами та

суб’єктами господарської діяльності всіх форм власності, в тому числі з

іноземними по наданню послуг, виконанню робіт.

  1. Види економічної діяльності Підприємства відповідно до КВЕД-2010: Основний - Комплексне обслуговування об’єктів (81.10).

Інші:

-   Лісопильне та стругальне виробництво (16.10);

-   Виробництво фанери, дерев'яних плит і панелей, шпону (16.21);

  -   Виробництво щитового паркету (16.22);

-   Виробництво інших дерев'яних будівельних конструкцій і столярних виробів (16.23);

-   Виробництво дерев'яної тари (16.24);

-  Виробництво інших виробів із деревини; виготовлення виробів з корка, соломки та рослинних матеріалів для плетіння (виробництво паливних брикетів та гранул, виготовлених пресуванням деревини (тирси) або її замінників (16.29);

-    Виробництво металевих дверей і вікон (25.12);

-    Виробництво іншої продукції, н.в.і.у. (32.99);

-    Ремонт і технічне обслуговування електричного устаткування (33.14);

-    Ремонт і технічне обслуговування інших машин і устаткування (33.19);

-    Установлення та монтаж машин і устаткування (33.20);

  • Постачання пари, гарячої води та кондиційованого повітря (35.30);
  • Забір, очищення та постачання води (36.00);
  • Каналізація, відведення й очищення стічних вод (37.00);
  • Збирання безпечних відходів (38.11);
  • Оброблення та видалення безпечних відходів (38.21);
  • Організація будівництва будівель (41.10);
  • Будівництво житлових і нежитлових будівель (41.20):
  • Будівництво доріг і автострад (42.11);
  • Будівництво трубопроводів (42.21);
  • Будівництво водних споруд (42.91);
  • Будівництво інших споруд, н.в.і.у. (42.99);
  • Знесення (43.11);
  • Підготовчі роботи на будівельному майданчику (43.12);
  • Електромонтажні роботи (43.21);
  • Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування (43.22);
  • Інші будівельно-монтажні роботи (43.29);
  • Штукатурні роботи (43.31);
  • Установлення столярних виробів (43.32);
  • Малярні роботи та скління (43.34);
  • Інші роботи із завершення будівництва (43.39);
  • Покрівельні роботи (43.91);
  • Інші спеціалізовані будівельні роботи н.в.і.у. (43.99);
  • Діяльність посередників у торгівлі деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічними виробами (46.13);
  • Діяльність посередників у торгівлі меблями, господарськими товарами, залізними та іншими металевими виробами (46.15);
  • Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно- технічним обладнанням (46.73);
  • Оптова торгівля відходами та брухтом (46.77);
  • Пасажирський наземний транспорт міського та приміського сполучення (49.31);
  • Діяльність вантажного автомобільного транспорту (49.41);
  • Надання послуг перевезення речей (переїзду) (49.42)
  • Трубопровідний транспорт (49.50);
  • Складське господарство (52.10);
  • Діяльність інших засобів тимчасового розміщування (55.90);
  • Комп'ютерне програмування (62.01);
  • Консультування з питань інформатизації (62.02);
  • Інша діяльність у сфері інформаційних технологій і комп'ютерних систем (62.09);
  • Оброблення даних, розміщення інформації на веб-вузлах і пов'язана з ними діяльність (63.11);
  • Надання інших інформаційних послуг, н.в.і.у. (63.99);
  • Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна (68.20);
  • Надання в оренду автомобілів і легкових автотранспортних засобів   (77.11);
  • Надання в оренду вантажних автомобілів (77.12);
  • Прокат інших побутових виробів і предметів особистого вжитку (77.29);
  • Надання в оренду сільськогосподарських машин і устаткування (77.31);
  • Надання в оренду будівельних машин і устаткування (77.32);
  • Надання в оренду офісних машин і устаткування, у тому числі комп'ютерів (77.33);
  • Надання в оренду інших машин, устаткування та товарів, н.в.і.у. (77.39);
  • Обслуговування систем безпеки (80.20);
  • Загальне прибирання будинків (81.21);
  • Інша діяльність із прибирання будинків і промислових об'єктів (81.22);
  • Інші види діяльності з прибирання (81.29);
  • Фотокопіювання, підготування документів та інша спеціалізована        допоміжна офісна діяльність (82.19);
  • Надання інших допоміжних комерційних послуг, н.в.і.у. (82.99);
  • Організація поховань і надання суміжних послуг (96.03).
  1. Види діяльності, які потребують ліцензування Підприємство здійснює лише після отримання відповідної ліцензії у встановленому законом порядку.
  2. Підприємство може здійснювати і інші види діяльності, що не заборонені чинним законодавством України.

                  3.  Юридичний статус Підприємства

  1.  Підприємство є юридичною особою з правами та обов'язками, передбаченими чинним законодавством.
  2. У своїй господарській діяльності Підприємство керується Конституцією України, законами України, іншими нормативно - правовими актами, рішеннями сесії та виконавчого комітету Первомайської міської  ради, розпорядженнями міського голови та цим Статутом.
  3. Підприємство діє за принципами повного госпрозрахунку, самофінансування.
  4. Підприємство забезпечує фінансування витрат по організації своєї діяльності, соціальному розвитку і матеріальному стимулюванню працівників.
  1. Підприємство за погодженням з Органом управління встановлює форми, системи і розмір оплати праці.
  2. Підприємство зобов'язане забезпечити безпеку виробництва, санітарно-гігієнічні норми і вимоги щодо захисту здоров'я його працівників.
  3. Створення будь-яких спільних підприємств за участю Підприємства здійснюється за згодою Органу управління.
  4. Підприємство веде самостійний баланс, має розрахунковий, валютний та інші рахунки в установах банків, печатку зі своїм найменуванням, кутовий штами, фірмові бланки тощо. Підприємство може мати товарний знак, який реєструється відповідно до чинного законодавства.
  5. Підприємство має право укладати правочини, договори, угоди, набувати майнові та особисті немайнові права, нести обов'язки, бути позивачем і відповідачем в судах.

          3.10.Підприємство може створювати філії, представництва й інші відокремлені підрозділи. Філії, представництва й інші відокремлені підрозділи діють на підставі положень про них. Положення про філії, представництва та інші відокремлені підрозділи затверджуються Засновником Підприємства. Керівник філії, представництва чи іншого відособленого підрозділу діє на підставі довіреності, що видається Підприємством. Філії, представництва й інші відокремлені підрозділи Підприємства не є юридичними особами і діють від імені Підприємства.

4. Порядок формування майна, статутного капіталу та інших фондів

4.1. Майно Підприємства становлять виробничі і невиробничі фонди, а також цінності, вартість яких відображається в самостійному балансі Підприємства.

4.2. Майно Підприємства перебуває у комунальній власності територіальної громади міста Первомайський і закріплюється за ним на праві господарського відання. Здійснюючи право господарського відання, Підприємство володіє, користується й розпоряджається майном, закріпленим за ним Засновником або уповноваженим ним органом, з урахуванням обмежень визначених чинним законодавством України та цим Статутом.

4.3. Джерелами формування майна Підприємства є:

         4.4. Грошові та матеріальні внески Засновника.

4.5. Доходи, одержані від реалізації продукції, послуг та інших видів господарської діяльності.

4.6. Кредити банків та інших кредиторів.

4.7. Капітальні вкладення і дотації з бюджетів.

4.8. Майно, придбане в інших суб'єктів господарювання, організацій та громадян у встановленому законодавством порядку.

4.9. Безоплатні та благодійні внески, пожертвування суб’єктів господарювання і громадян. Інші джерела, не заборонені чинним законодавством.

4.10. Майно, основні засоби та обігові кошти, передані при заснуванні Підприємства згідно рішень Засновника;

  • основні засоби, передані на баланс підприємства від територіальної громади міста згідно рішень Засновника.
  • Підприємство здійснює володіння, користування землею та іншими природними ресурсами відповідно до мити своєї діяльності та чинного законодавства України.

        4.11. Вилучення державою у Підприємства майна, що ним використовується, здійснюється лише у випадках і порядку, передбачених законом.

4.12. Надання в оренду та списання майна Підприємства здійснюється відповідно до чинного законодавства України. Підприємство є орендодавцем нерухомого майна, загальна площа якого не перевищує 200 квадратних метрів, та іншого окремого індивідуально визначеного майна. За рішенням Засновника Підприємство може бути визначене Органом, уповноваженим управляти нерухомим майном з метою передачі в оренду нерухомого майна, загальна площа якого перевищує 200 квадратних метрів.

4.13. Збитки, заподіяні Підприємству внаслідок порушення його майнових прав громадянами, юридичними особами і державними органами, відшкодовуються Підприємству за відповідним рішенням суду.

         4.14. Майно Підприємства не може бути предметом безкоштовного використання, застави (в тому числі податкової застави), внеском до статутного капіталу інших юридичних осіб, а також не може бути продане, передане у володіння, користування, розпорядження або відчужене у будь-який спосіб без згоди Засновника, крім передачі в оренду в порядку та спосіб, передбачений цим Статутом.

       4.15. Для здійснення господарської діяльності Підприємства створено статутний капітал у розмірі 1 003 000,00 гривень ( Один мільйон три тисячі грн. 00 коп.).

         4.16. Забороняється використовувати для формування статутного капіталу Підприємства кошти, одержані в кредит та під заставу, векселі, майно комунальних підприємств, яке відповідно до закону (рішення органу місцевого самоврядування) не підлягає приватизації, та майно, що перебуває в оперативному управлінні бюджетних установ, якщо інше не передбачено законом.

         4.17. Розмір статутного капіталу Підприємства визначається та може бути змінений рішенням Засновника.

         4.18. Фонд оплати праці створюється у розмірах, які визначаються згідно з чинним законодавством. Джерелом коштів на оплату праці працівників Підприємства є частина доходу, одержаного в результаті його господарської діяльності. Мінімальна заробітна плата працівників не може бути нижче встановленого законодавством України мінімального розміру заробітної плати. Умови оплати праці та матеріального забезпечення директора Підприємства (заробітна плата, одноразові виплати, винагороди та інші умови) визначаються умовами відповідного контракту.

         4.19. Резервний фонд Підприємства призначається для покриття витрат, пов'язаних з відшкодуванням збитків та позапланових втрат.

4.20. Джерелом формування фінансових ресурсів Підприємства є прибуток (дохід), амортизаційні відрахування, кошти одержані від продажу цінних паперів, безоплатні або благодійні внески членів трудового колективу, підприємств, установ, організацій, громадян та інші надходження, включаючи централізовані капітальні вкладення та кредити.

4.21. Відносини Підприємства з іншими підприємствами, організаціями та громадянами у всіх сферах діяльності здійснюється на засадах договорів.

 

                                    5. Права та обов’язки Підприємства

 

5.1.Підприємство за погодженням з Органом управління планує свою діяльність, визначає стратегію та основні напрямки свого розвитку відповідно до галузевих науково-технічних прогнозів га пріоритетів, кон'єктури ринку продукції, товарів, робіт, послуг та економічної ситуації.

5.2.Підприємство для здійснення статутної діяльності має право:

  • від свого імені укладати угоди набувати майнових та особистих немайнових прав нести обов’язки бути позивачем і відповідачем у суді господарському та третейському судах України, а також судах інших держав.
  • за погодженням із Органом управління Підприємство може входити в асоціації корпорації консорціуми та інші об’єднання підприємств у тому числі за участю іноземних юридичних і фізичних осіб.
  • вступати у взаємовідносини із юридичним та фізичними особами на договірних засадах для виконання робіт, спільної діяльності;
  • утворювати за погодженням з Органом управління структурні підрозділи, філії, необхідні для господарської діяльності і затверджувати Положення про них;
  • здійснювати розрахунки за виконані роботи на підставі державних розцінок на відповідні роботи та базових показників вартості робіт по наданню платних послуг замовникам, а також на підставі договірних цін, погоджених із замовником;
  • за терміновість виконання робіт застосовувати договірні коефіцієнти, але не виші 3-ї частини вартості робіт;
  • самостійно здійснювати господарську діяльність виходячи із виробничих потреб та в межах повноважень, передбачених цим статутом;
  • здійснювати технічну експлуатацію приміщень, будинків та споруд, а також експлуатацію технічного обладнання, яке знаходиться на балансі Органу управління, вирішувати питання про робота (експлуатацію) технологічного обладнання та інженерних комунікацій такого майна;
  • розробляти   графіки і здійснювати заходи щодо                     проведеного поточного та капітального ремонту майна, яке знаходиться на балансі Підприємства;
  • передавати    іншим підприємствам, організаціям і       установам, обмінювати, надавати в тимчасове користування майно, яке знаходиться на балансі Підприємства за погодженням із Органом управління;
  • у встановленому порядку звертатись до органів державної влади і місцевого самоврядування та отримувати від них інформацію, необхідну для реалізації статутної мети та основних завдань Підприємства;
  • одержувати   на договірних засадах від будь-яких                    фінансово-кредитних установ кредити;
  • купувати цінні папери юридичних осіб України та інших держав відповідно до законодавства України;
  • сприяють вирішенню виробничих завдань.

Для реалізації статутних завдань Підприємство мас право за погодженням із Органом управління створювати філії представництва відділення та інші відокремлені структурні підрозділи без права юридичної особи з правом відкриття поточних рахунків, та затверджувати Положення про них, які попередньо погоджуються із Органом управління.

5.3.Підприємство здійснюючи статутну діяльність має такі обов'язки:

  • забезпечувати своєчасну сплату платежів та інших відрахувань згідно з чинним законодавством України;
  • здійснювати будівництво, реконструкцію, а також капітальний ремонт основних фондів, та якнайшвидше введення в дію придбаного обладнання;
  • проводить закупівлю необхідних матеріальних ресурсів у підприємств, організацій та установ незалежно від форм власності, а також у фізичних осіб;
  • здійснювати заходи по вдосконаленню організації та нарахування заробітної плати працівників з метою посилення їх матеріальної зацікавленості як в результатах особистої праці, так і в загальних підсумкових роботах, забезпечувати економічне та раціональне використання фонду споживання та своєчасно розраховуватись з працівниками підприємства, створювати належні умови для високопродуктивної праці, забезпечує додержання законодавства про працю, правил та норм охорони праці, техніки безпеки, соціального страхування;
  • виконує норми і вимоги щодо охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання і відтворення природних ресурсів та забезпечення екологічної безпеки.
  • надавати статистичну та всю необхідну для Органу управління інформацію;
  • у разі здійснення ним закупівель та за умови, що вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує межі, визначені частиною першою статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі», Підприємство оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу, визначеного Законом України «Про" публічні закупівлі», звіт про укладення договору про закупівлю товарів, робіт і послуг за кошти Підприємства та інформацію про зміну його істотних умов не пізніше ніж через сім днів з дня укладення договору про закупівлю або внесення змін до нього. У звіті обов’язково зазначаються: найменування, кількість товару та місце його поставки, вид робіт і місце їх виконання або вид послуг і місце їх надання, інформація про технічні та якісні характеристики товарів, робіт і послуг, найменування і місцезнаходження постачальника, виконавця робіт і надавача послуг, з яким укладено договір, ціна за одиницю товару, робіт і послуг та сума, визначена в договорі, дата укладення договору, строк поставки товарів, виконання робіт і надання послуг тощо.

     5.4. Підприємство здійснює бухгалтерський, податковий, оперативний облік та-веде статистичну звітність згідно з чинним законодавством.

           5.5.  Посадовими особами Підприємства є керівник та головний бухгалтер Підприємства.

 

Керівник та головний бухгалтер Підприємства несуть персональну відповідальність за додержанням порядку ведення і достовірність обліку та статистичної звітності.

     5.6. Відносини Підприємства з іншими суб'єктами підприємницької діяльності та окремими громадянами в усіх сферах господарської діяльності здійснюється на підставі укладених договорів.

      5.7.  Підприємство оприлюднює інформацію про свою діяльність, крім випадків, установлених законом, шляхом розміщення її на власній веб- сторінці (веб-сайті) або на офіційному веб-сайті Первомайської міської ради, у строки та в порядку, визначені рішенням відповідної місцевої ради. Доступ до таких веб-сторінок та веб-сайті в є цілодобовим і безоплатним.

Обов’язковому оприлюдненню підлягає така інформація:

  • цілі діяльності Підприємства;

              -      квартальна, річна фінансова звітність Підприємства за останні три роки, включаючи (за наявності) видатки на виконання некомерційних цілей державної політики та джерела їх фінансування;

              -        аудиторські висновки щодо річної фінансової звітності Підприємства за останні три роки, якщо аудит проводився відповідно до вимоги закону або за рішенням наглядової ради Підприємства (у разі її утворення) або Первомайської міської  ради;

           -       статут Підприємства у чинній редакції, а також у редакціях, що діяли раніше;

           -    біографічна довідка (включаючи професійну характеристику) керівника Підприємства (з урахуванням вимог законодавства про захист персональних даних);

           -  біографічні довідки (включаючи професійні характеристики) членів наглядової ради (у разі її утворення) Підприємства, (з урахуванням вимог законодавства про захист персональних даних), принципи їх добору, їхнє членство у наглядових радах інших суб’єктів господарювання, а також зазначається, хто із членів наглядової ради Підприємства є незалежним;

            -  річні звіти керівника та наглядової ради (у разі її утворення) Підприємства;

            -      структура, принципи формування і розмір винагороди керівника та членів наглядової ради Підприємства, включаючи компенсаційні пакети і додаткові блага, які вони отримують (або на отримання яких мають право) під час виконання посадових обов’язків, а також у зв’язку із звільненням;

            -     рішення Первомайської міської ради щодо Підприємства;

              -    опис істотних передбачуваних факторів ризику, що можуть вплинути на операції та результати діяльності Підприємства, та заходи щодо управління такими ризиками;

               -   відомості про договори, учасником яких є Підприємство, інформація про які підлягає оприлюдненню відповідно до Закону України «Про відкритість використання публічних коштів»;

               -   інформація про операції та зобов’язання Підприємства з державним та/або місцевим бюджетом, державними та/або місцевими установами, підприємствами та організаціями, включаючи договірні зобов’язання Підприємства (фінансові та нефінансові), що виникають у результаті державно-приватного партнерства.

Підприємство оприлюднює річну фінансову звітність разом з аудиторським висновком щодо неї, якщо аудит проводився відповідно до вимоги закону або за рішенням наглядової ради Підприємства (у разі її утворення) або Первомайської міської ради до 30 квітня року, що настає за звітним періодом.

Відповідальність за оприлюднення га достовірність інформації несе керівник Підприємства відповідно до законів України та умов укладеного з ним контракту.

6. Господарське зобов’язання Підприємства, щодо вчинення якого є заінтересованість.

  1. Господарське зобов’язання Підприємства, предмет якого підпадає під наступні ознаки і яке укладається з особою, заінтересованою у його вчиненні, від імені або за рахунок або в інтересах такої особи, є господарським зобов’язанням, щодо вчинення якого є заінтересованість.

Господарські зобов’язання Підприємства, предметом яких є:

  1. відчуження або придбання за одним договором або декількома пов’язаними договорами товарів або іншого майна, балансова вартість якого перевищує 100 мінімальних заробітних плат виходячи з розміру мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня року, в якому вчиняється відповідне господарське зобов’язання (крім випадків отримання Підприємством у власність товарів або майна безоплатно або за одну гривню);
  2. передача або отримання в оренду, інше платне користування товарів або майна, балансова вартість яких перевищує 100 мінімальних заробітних плат виходячи з розміру мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня року, в якому вчиняється відповідне господарське зобов’язання;
  3. передача Підприємством у безоплатне користування третім особам товарів або іншого майна, балансова вартість якого перевищує 20 мінімальних заробітних плат виходячи з розміру мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня року, в якому вчиняється відповідне господарське зобов’язання;
  4. виконання або замовлення робіт або надання послуг, ринкова вартість яких перевищує 100 мінімальних заробітних плат виходячи з розміру мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня року, в якому вчиняється відповідне господарське зобов’язання (крім випадків отримання Підприємством результатів робі т або послуг безоплатно або за одну гривню);
  5.  надання або отримання позики, іншого фінансування на поворотній основі на суму, що перевищує 50 мінімальних заробітних плат виходячи з розміру мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня року, в якому вчиняється відповідне господарське зобов’язання (крім випадків отримання Підприємством позики або іншого фінансування безоплатно або за одну гривню);
  6. надання Підприємством застави, поручительства або іншого забезпечення виконання зобов’язань, розмір яких перевищує 100 мінімальних заробітних плат виходячи з розміру мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня року, в якому вчиняється відповідне господарське  зобов’язання.

 

6.2. Особою, зацікавленою у вчиненні господарського зобов’язання, є:

 

 -       посадова особа органів управління Підприємства;

-  посадова особа органу, до сфери управління якого належить Підприємство, якщо така особа є особою, відповідальною за прийняття рішення щодо надання згоди на вчинення таким Підприємством господарського договору;

  • член сім’ї посадової особи, зазначеної в абзацах другому і третьому цієї частини,
  •  чоловік (дружина), особи, які спільно проживають, пов’язані спільним побутом, мають взаємні права та обов’язки, батьки (усиновителі), опікун (піклувальник), брат, сестра, діти та їхні чоловіки (дружини);
  • юридична особа, в якій будь-яка з осіб, зазначених в абзацах другому - четвертому цієї частини, є кінцевим бенефіціарним власником (контролером) або членом органу управління.

Особи (разом або окремо), зазначені в абзацах другому - п’ятому цієї частини, мають відповідати принаймні одній із таких ознак:

  • бути сторонами такого господарського зобов’язання або членами виконавчого органу юридичної особи, яка є стороною правочину;
  • отримувати винагороду за вчинення такого господарського зобов’язання від Підприємства (посадових осіб органів управління Підприємства) або від особи, яка є стороною господарського зобов’язання;
  • внаслідок такого господарського зобов’язання набувати майно, будь-які майнові права, вигоди або блага;
  • брати участь у господарському зобов’язанні як представники або посередники (крім представництва Підприємства посадовими особами).

 

  1. Особа, яка є заінтересованою у вчиненні господарського зобов’язання, повинна протягом трьох робочих днів з моменту виникнення у неї заінтересованості, але до вчинення господарського зобов’язання, подати на розгляд наглядової ради (у разі її створення), а у випадках, передбачених пунктом 6.8 Статуту, - Первомайській міській раді:

проект господарського зобов’язання із зазначенням вартості одиниці товару або послуг, якщо вона передбачена господарським зобов’язанням, і загальної суми господарського зобов’язання, передбаченого частиною третьою цієї статті;

інформацію з посиланням на конкретні норми пункту 6.2 Статуту із зазначенням ознаки заінтересованості особи у вчиненні господарського зобов’язання.

  1. Наглядова рада Підприємства протягом 10 робочих днів з дня отримання інформації, передбаченої п. 6.3 Статуту, приймає одне з таких рішень:

-про надання згоди на вчинення відповідного господарського зобов’язання;

-про відмову у вчиненні відповідного господарського зобов’язання;

-про передачу питання на розгляд Первомайській міській ради.

  1. Наглядова рада або Первомайська міська рада з метою проведення оцінки господарського зобов’язання, щодо вчинення якого є заінтересованість, на відповідність його умов звичайним ринковим умовам може залучити суб’єкта оціночної діяльності.
  2. Якщо заінтересована у вчиненні господарського зобов’язання особа є членом наглядової ради Підприємства, вона не має права голосу під час прийняття рішення щодо надання згоди на вчинення такого господарського зобов’язання.

Якщо заінтересована у вчиненні господарського зобов’язання особа є особою, зазначеною в абзаці третьому пункту 6.2 Статуту, вирішення конфлікту інтересів відбувається в порядку, передбаченому законодавством про запобігання корупції.

  1. Рішення      про   надання згоди      на вчинення                   господарського зобов’язання, щодо вчинення якого є заінтересованість; приймається більшістю голосів членів наглядової ради, які не є заінтересованими у вчиненні такого господарського зобов’язання.
  2. Рішення      про   надання згоди      на вчинення                   господарського зобов’язання, щодо вчинення якого є заінтересованість, виноситься на розгляд Первомайської міської ради, якщо:

-на Підприємстві не утворена наглядова рада;

-наглядова рада ухвалила рішення про передачу питання на розгляд Первомайської міської ради із зазначенням мотивів такого рішення;

-більшість членів наглядової ради є заінтересованими у вчиненні господарського зобов’язання;

-балансова вартість майна або послуг чи сума коштів, що підлягають наданню, відчуженню, отриманню або передачі відповідно до господарського зобов’язання, передбаченого пунктом 6.1 Статуту, перевищує 10 відсотків вартості активів, за даними останньої річної фінансової звітності підприємства;

-предметом договору є нерухоме або інше майно, якщо режим його оренди або відчуження регулюється спеціальним законодавством.

Рішення про надання згоди на вчинення господарського зобов’язання, щодо вчинення якого є заінтересованість, приймається більшістю голосів депутатів Первомайської міської ради, які не є заінтересованими у вчиненні такого господарського зобов’язання.

6.9. Якщо наглядова рада або Первомайська міська рада не прийняли жодного рішення протягом 10 робочих днів з дня отримання інформації, передбаченої пунктом 6.3 Статуту, господарське зобов’язання, щодо вчинення якого є заінтересованість, вважається схваленим.

У разі якщо з метою проведення оцінки господарського зобов’язання, щодо вчинення якого є заінтересованість, на відповідність його умов звичайним ринковим умовам залучається суб’єкт оціночної діяльності, строк прийняття рішення наглядовою радою або Первомайською міською радою збільшується на період часу, необхідного для здійснення оцінки, але не більш як на ЗО календарних днів, які обчислюються з дня отримання інформації, передбаченої частиною четвертою цієї статті.

 

  1. Господарське зобов’язання, щодо вчинення якого є заінтересованість, вчинене з порушенням порядку прийняття рішення про надання згоди на його вчинення, створює, змінює, припиняє права та обов’язки його сторін лише у разі подальшого схвалення такого господарського зобов’язання у порядку, встановленому для прийняття рішення про надання згоди на його вчинення. У разі неотримання подальшого схвалення господарського зобов’язання, щодо вчинення якого є заінтересованість, у порядку, встановленому для прийняття рішення про надання згоди на його вчинення, таке зобов’язання визнається судом недійсним за позовом Підприємства або Первомайської міської ради.
  2. Подальше схвалення господарського зобов’язання, щодо вчинення якого є заінтересованість, в порядку, встановленому для прийняття рішення про надання згоди на його вчинення, створює, змінює, припиняє права та обов’язки Підприємства з дня вчинення такого господарського зобов’язання.
  3. Відповідальність за шкоду, заподіяну Підприємству господарським зобов’язанням, щодо вчинення якого є заінтересованість, вчиненим з порушенням вимог цього розділу, несе особа, заінтересована у вчиненні Підприємством такого господарського зобов’язання.

        6.13.Керівник (виконавчий орган) Підприємства або особа, спеціально уповноважена керівником (виконавчим органом) або установчими документами Підприємства, у разі порушення ними вимог, передбачених цим розділом, підлягають адміністративній, дисциплінарній відповідальності за неналежне виконання своїх посадових обов’язків, а також мають відшкодувати шкоду, заподіяну їхніми діями Підприємству.

7.Органи управління і контролю Підприємства та їх компетенція

 

         7.1. Органами управління Підприємства є Первомайська міська  рада та керівник Підприємства.

За рішенням Первомайської  міської ради також як орган управління може бути створена наглядова рада Підприємства.

Критерії, відповідно до яких утворення наглядової ради Підприємства є обов’язковим, а також порядок утворення, організації діяльності та ліквідації наглядової ради та її комітетів, порядок призначення членів наглядової ради затверджуються рішенням  Первомайської міської ради.

7.2. Первомайська міська рада, здійснюючи управління Підприємством:

  • приймає рішення про створення, реорганізацію та припинення діяльності Підприємства;
  • затверджує статут Підприємства та зміни до нього;
  • приймає рішення щодо зміни статутного капіталу;
  • визначає критерії, відповідно до яких утворення наглядової ради Підприємства є обов’язковим;
  • приймає рішення про затвердження порядку утворення

наглядової ради, порядку призначення членів наглядової ради Підприємства;

  • визначає коло питань, що належать до виключної компетенції наглядової ради Підприємства (у разі створення); 
  • встановлює вимоги до незалежних членів наглядової ради (у разі її створення);
  • визначає порядок проведення обов’язкової перевірки річної фінансової звітності Підприємства незалежним аудитом;
  • встановлює критерії відбору незалежного аудитора та критерії обов’язкової перевірки фінансової звітності Підприємства незалежним аудитором;
  • встановлює критерії ефективності управління об’єктами комунальної власності та порядок їх застосування;
  • затверджує річні фінансові плани, заслуховує звіт про результати виконання показників;
  • визначає порядок, строки та перелік інформації, яка оприлюднюється Підприємством про свою діяльність, крім випадків, установлених законом, шляхом розміщення її на власній веб-сторінці (веб- сайті) або на офіційному веб-сайті  Первомайської ради;
  • приймає рішення про передачу у повне господарське відання підприємства відповідного майна, що є власністю Первомайської міської ради;
  • вирішує питання відчуження майна, що перебуває у повному господарському віданні Підприємства;
  • погоджує передачу в оренду та умови договорів оренди майна, що перебуває у повному господарському віданні Підприємства;
  • надає дозвіл на списання майна, що перебуває у повному господарському віданні Підприємства;
  • встановлює показники ефективності використання майна і прибутку, заслуховує звіт керівника про результати виконання показників;
  • погоджує тарифи на послуги, що реалізуються Підприємством;
  • направляє кошти Підприємству з місцевого бюджету у вигляді:
  • поточних трансфертів (на покриття збитків Підприємства; на погашення заборгованості в різниці тарифів за надання населенню послуг и з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, що сталася за невідповідності тарифів та економічно обгрунтованим витратам на виробництво послуг з водопостачання та водовідведення, з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій тарифам, що затверджувалися органами місцевого самоврядування; на фінансову підтримку і приріст обігових коштів);
  • капітальних трансфертів (на придбання капітальних активів; покриття збитків, акумульованих протягом ряду років або таких, які виникли в результаті надзвичайних обставин).

            - здійснює інші повноваження, передбачені законодавством України, рішеннями міської ради та цим статутом;

          - приймає рішення про здачу в оренду цілісного майнового комплексу Підприємства, його структурних підрозділів та нерухомого майна площею понад 200 м, яке перебуває у комунальній власності, а також визначення органу уповноваженого управляти нерухомим майном, з метою передачі його в оренду в порядку визначеному законодавством. Органом, уповноваженим управляти нерухомим майном площею понад 200 м2 з метою передачі його в оренду, за рішенням Засновника може бути визначене Підприємство.

            - призначає керівника Підприємства.

7.3. Очолює та здійснює оперативне управління (керівництво) Підприємством його керівник (директор), який призначається Органом управління з часу державної реєстрації Підприємства із подальшим укладанням з ним контракту, який укладає міський голова. Керівник Підприємства є підзвітним Органу управління.

          7.4. Керівник Підприємства у межах своїх повноважень, на основі та на виконання законодавства України видає накази та організовує й контролює їх виконання.

7.5. Керівник Підприємства відповідно до покладених на нього завдань:

  • самостійно вирішує питання діяльності підприємства за винятком тих, що віднесені Статутом до компетенції Органу управління;
  • діє на засадах єдиноначальності;
  • затверджує за погодженням з Органом управління структуру та штати підприємства;
  • приймає на роботу (укладає договори, контракти з працівниками) та звільняє працівників підприємства, у тому числі заступників директора, керівників відокремлених підрозділів, філій, головного бухгалтера;
  • затверджує Положення про відокремлені підрозділи, філії, інші структурні підрозділи, які створюються відповідно до діючого законодавства;
  • розпоряджається у межах своїх повноважень майном підприємства, у тому числі і його коштами, відповідно до чинного законодавства та норм цього статуту;
  • у межах своїх повноважень видає накази та інші акти з питань, пов'язаних з діяльністю підприємства;
  • відповідно до умов колективного договору Підприємства застосовує заходи заохочення, накладає дисциплінарні стягнення;
  • забезпечує складання балансу доходів та видатків Підприємства, подачу квартальної та річної фінансової звітності;
  • забезпечує виконання показників ефективного використання та зберігання переданого майна, а також майнового стану Підприємства, за який несе матеріальну відповідальність згідно з чинним законодавством;
  • діє без довіреності від імені Підприємства, представляє його інтереси в усіх установах, підприємствах, організаціях та судових органах;
  • укладає, підписує від імені Підприємства угоди та договори всіх видів, видає доручення (довіреності) від імені Підприємства, є розпорядником належних Підприємству коштів, які згідно цього Статуту можуть вільно використовуватись Підприємством, відкриває в установах банків розрахунковий та інші рахунки;
  • проводить розподіл функціональних обов’язків керівників структурних підрозділів Підприємства, визначає структуру управління, розробляє штатний розклад і чисельність працівників Підприємства, затверджує Положення про структурні підрозділи, призначає на посади та звільняє з посад працівників Підприємства і керівників структурних підрозділів;
  • установлює розпорядок робочого дня, змінність роботи, обирає форму і систему оплати праці, установлює працівникам конкретні розміри тарифних  ставок відрядних розцінок посадових окладів, здійснює матеріальне заохочення (преміювання) працівників Підприємства;
  • забезпечує   здорові безпечні умови роботи працівників Підприємства;
  • забезпечує здійснення заходів з мобілізаційної підготовки;
  • забезпечує   дотримання   норм пожежної безпеки дотримання санітарних та екологічних норм і правил дотримання трудового законодавства України;      
  • організовує бухгалтерський облік та звітність Підприємства в установленому порядку;
  • несе відповідальність за формування та виконання балансу доходів і видатків Підприємства;
  • має право     отримувати   бюджетні кошти у вигляді поточних трансфертів (на покриття збитків Підприємства, отриманих внаслідок різниці тарифах за послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, які надаються населенню і яка виникла у зв’язку з невідповідністю фактичної вартості-тарифам, що затверджувалися органами місцевого самоврядування; фінансову підтримку; приріст обігових коштів) та капітальних трансфертів (придбання капітальних активів; покриття збитків, акумульованих протягом ряду років або таких, які виникли в результаті надзвичайних обставин);

• виконує будь-які інші дії, які необхідні для виконання Підприємством статутних завдань, які не віднесені до компетенції органу управління.

7.6. За розпорядженням міського голови керівнику Підприємства здійснюється виплата матеріальної допомоги, премій, доплат та інших видів заохочень, визначених чинним законодавством України та колективним договором Підприємства, а також накладання на нього дисциплінарних стягнень.

Директор Підприємства несе повну відповідальність за стан та діяльність Підприємства.

7.7. Орган управління не мас права втручатися в оперативну діяльність Підприємства.

7.8. Повноваження трудового колективу Підприємства реалізуються загальними зборами (конференцією) через їх виборні органи.

7.9. Рішення соціально-економічних питань, що стосуються діяльності Підприємства, виробляються і приймаються за участю трудового колективу та уповноваженого ним органу і відображаються у колективному договорі. Колективним договором також регулюються питання охорони праці, виробничі та трудові відносини трудового колективу з адміністрацією Підприємства.

7.10. Право укладення колективного договору від імені адміністрації надається керівнику, а від імені трудового колективу — уповноваженому ним особі чи органу.

7.11. Орган управління здійснює контроль за використанням та збереженням майна Підприємства в порядку, встановленому діючим законодавством України, не втручаючись в оперативно-господарську діяльність Підприємства.

 7.12. Підприємство зобов’язане зареєструватись в податкових органах і вносити в бюджет відповідні платежі.

 7.13. Державний контроль за діяльністю Підприємства здійснюється державними органами у порядку, передбаченому діючим законодавством України.

8. Господарська, економічна і соціальна діяльність.

  1. Основним узагальнюючим показником фінансових результатів господарської діяльності підприємства є прибуток (доход). Чистий прибуток підприємства поступає у повне його розпорядження.
  2. Підприємство може утворити цільові фонди, призначенні для покриття витрат пов’язаних зі своєю діяльністю:
  • фонд розвитку виробництва;
  • фонд споживання;
  • резервний фонд;
  • фонд матеріальної допомоги;
  • фонд соціально-культурних заходів.
  1. Кошти підприємство використовує на:
  • організацію, розвиток та розширення матеріальної бази;
  • оплату праці працівників підприємства;
  • розв'язання питань соціального розвитку, а також поліпшення умов праці, життя і здоров'я працівників;
  • сплату податків та інших обов'язкових платежів.
  1. Підприємство самостійно визначає форми організації праці та системи її оплати і здійснює оплату праці за рахунок частки доходу, одержаного в наслідок господарської діяльності.
  2. Розмір оплати праці максимальними розмірами не регламентується і залежить від складності виконуваних робіт, кваліфікації працівника, а також наявності відповідних коштів на рахунку підприємства. Мінімальна заробітна плата не може бути нижче встановленого законодавством України мінімального розміру заробітної плати.

8.6 Розрахунки за своїми зобов'язаннями Підприємство проводить у безготівковому порядку через установи банків відповідно до правил виконання розрахункових операцій, затверджених Національним банком України.

  1. Джерелом формування фінансових ресурсів Підприємства є прибуток (доход), амортизаційні відрахування, кошти, одержані від продажу цінних паперів, безоплатні або благодійні внески членів трудового колективу, підприємств, організацій, громадян та інші надходження, включаючи централізовані капітальні вкладення та кредити.
  2. Відносини Підприємства : іншими підприємствами, організаціями і громадянами в усіх сферах виробничої діяльності здійснюються на основі договорів.
  3. Підприємство здійснює зовнішньоекономічну діяльність згідно з чинним законодавством України.
  4. Питання соціального розвитку, включаючи поліпшення умов праці, життя та здоров'я, гарантії обов'язкового медичного страхування членів трудового колективу та їх сімей вирішуються трудовим колективом за участю директора Підприємства, якщо інше не передбачене законодавством.
  5. Збитки, заподіяні внаслідок провадження господарської діяльності підприємства відшкодовуються за рахунок коштів Підприємства, а у разі їх недостатності - у порядку, що визначається директором Підприємства за погодженням із Органом управління.

    Збитки, завдані Підприємству у результаті порушення його майнових прав громадянами, юридичними особами і державними органами, відшкодовуються Підприємству за рішенням суду.

Збитки, завдані Підприємству внаслідок виконання рішень органів державної влади чи органів місцевого самоврядування, підлягають відшкодуванню зазначеними органами добровільно або за рішенням суду.

  1. Держава та Орган управління не несуть відповідальності за зобов’язання Підприємства.
  2. Узагальнюючим показником ефективності діяльності Підприємства є прибуток, що визначається, відповідно до чинного законодавства України, шляхом зменшення сум валового доходу Підприємства за певний період на суму валових витрат та суму амортизаційних відрахувань.
  3. Прибуток Підприємства утворюється з надходжень від господарської діяльності після покриття витрат, що відносяться на собівартість продукції (робіт, послуг). З балансового прибутку Підприємства сплачується до бюджету, передбачені законодавством України, податки, збори та інші обов’язкові платежі.
  4. Порядок використання прибутку підприємства визначається Органом управління.
  5. Прибуток, що є в розпорядженні підприємства, спрямовується на здійснення його статутної діяльності.
  6. Згідно з рішенням керівника Підприємства за рахунок прибутку, що залишається у його розпорядженні, можуть утворюватися фонди, призначені для фінансування заходів, спрямованих на зміцнення матеріально-технічної бази Підприємства, соціальне забезпечення трудового колективу, матеріальне заохочення працівників, в тому числі і директора, та для вирішення різних питань.

9. Трудовий колектив Підприємства

  1. Усі громадяни, які своєю працею беруть участь у діяльності Підприємства на основі трудового договору становлять трудовий колектив Підприємства.
  2. Рішення, що стосуються соціально-економічних питань діяльності Підприємства, виробляються і приймаються його Органом управління, а у випадках, передбачених законодавством, за участю трудового колективу та уповноважених ним органів, і відображаються у колективному договорі. Колективним договором також регулюються питання щодо охорони праці, виробничі та трудові відносини трудового колективу з керівництва Підприємства.
  3.  За участю директора Підприємства трудовим колективом вирішуються питання соціального розвитку, включаючи поліпшення умов оплати праці, життя, здоров’я, житлових умов, гарантії обов’язкового медичного страхування членів трудового колективу та їх сімей, якщо інше не передбачено законодавством та/або колективним договором.

 

10. Облік, звітність, аудит

10.1. Бухгалтерський облік в Підприємстві.

  1. Підприємство здійснює облік результатів фінансово- господарської діяльності, веде оперативний, бухгалтерський та статистичний облік.
  2. Бухгалтерський, оперативний і статистичний облік та звітність в Підприємстві здійснюються відповідно до норм, встановлених чинним законодавством. Порядок організації обігу документів у Підприємстві, його дочірніх підприємствах, філіях та представництвах встановлюється Директором відповідно до вимог законодавства та цього Статуту.
  3. Фінансові результати діяльності Підприємства визначаються на основі річного бухгалтерського звіту. Фінансовий рік Підприємства співпадає з календарним роком.
  4. Списання з балансу Підприємства збитків та витрат здійснюється в порядку, встановленому чинним законодавством України.
  1. Відповідальність посадових осіб Підприємства.
  1. Відповідальність     за стан обліку, своєчасне подання бухгалтерської та іншої звітності покладається на Головного бухгалтера Підприємства.
  2.  Підприємство та посадові особи Підприємства несуть передбачену чинним законодавством відповідальність за достовірність інформації, що міститься в матеріалах публічної звітності.

       10.3. Підприємство, відповідно до встановлених Органом управління критеріїв відбору незалежного аудитора та критеріїв обов’язкової перевірки фінансової звітності Підприємства незалежним аудитором, проводить обов’язкову аудиторську перевірку.

  1. Для підтвердження достовірності та повноти річного балансу і звітності Підприємство може самостійно замовляти проведення аудиторської перевірки.

11. Реорганізація, припинення діяльності і ліквідація Підприємства

  1. Діяльність Підприємства припиняється шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, виділення, перетворення) або ліквідації.
  2. Реорганізація та ліквідація підприємства (злиття, приєднання, поділу, виділення, перетворення) проводиться за рішенням Органу управління або суду, а також передбаченому законодавством України порядку, в тому числі з додержанням вимог антимонопольного Законодавства України і здійснюється ліквідаційною комісією, яка утворюється Органом управління.

Підприємство ліквідується також у випадках:

  •  визнання його банкрутом;
  • якщо прийнято рішення про заборону діяльності через невиконання умов, установлених законодавством, і в передбачений рішенням строк не забезпечено додержання цих умов або не змінено вид діяльності;
  • якщо рішенням суду будуть визнані недійсними установчі документи і рішення про створення Підприємства;
  • на інших підставах, передбачених законодавчими атами України.

11.3. Порядок і строки проведення ліквідації, а також строки для заяви претензій кредиторами визначаються Органом управління.

11.4. У разі банкрутства Підприємства його ліквідація проводиться згідно з чинним законодавством.

  1. При реорганізації і ліквідації підприємства звільненим працівникам гарантується додержання їх прав та інтересів відповідно до трудового законодавства.
  2. З моменту призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження по управлінню Підприємством. Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно Підприємства, розраховується з кредиторами, складає ліквідаційний баланс і подає його на затвердження Органу управління, який її призначив.
  3. Кошти, одержані внаслідок реорганізації майна Підприємства після задоволення вимог кредиторів та оплати праці працівників, переходять у власність Органу управління або визначеного ним правонаступника.

11.8. Ліквідація Підприємства вважається завершеною, а Підприємство таким, що припинило свою діяльність, з моменту внесення запису про це до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України.

12. Затвердження Статуту, доповнень і змін до нього, реєстрація

Підприємства та підписання Статуту

  1. Статут підприємства, доповнення і зміни до нього затверджуються

органом управління.

           12.2.Статут підписується уповноваженою особою, яка призначається рішенням міської ради.

 12.3. Державна реєстрація Підприємства, внесення змін і доповнень

до Статуту здійснюється  в порядку та в терміни, передбачені законодавством.

 

        Міський голова                                                           М.М.Бакшеєв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Приєднані документи
Переглядів: 1278
Дата публікації: 09:56 31.05.2021
Міський голова
Надіслати електронне звернення
Надіслати запит на інформацію
Анонс подій
Подій не заплановано
Посилання
 
 
 
 

 

 
Пошук
Міська владаМіський головаМіська радаКерівний складСтруктураВакансіїЗаходи щодо запобігання корупціїГрафік особистого прийому громадянГрафік виїзних прийомів громадянІнструкція з діловодства у виконавчому комітеті Первомайської міської ради (зі змінами Розпорядження міського голови від 01.04.2020р. №59)ДокументиРезультати поіменного голосуванняРішення Первомайської міської ради Харківської областіРішення виконавчого комітету Первомайської міської радиРозпорядження міського голови з основної діяльностіПроекти рішень Первомайської міської радиПроекти рішень виконавчого комітету Первомайської міської ради Харківської областіПереліки розпоряджень міського голови з основної діяльностіПротоколиАрхів рішень Первомайської міськради Харківської областіАрхів рішень виконавчого комітету Первомайської міськради Харківської областіПрозоре містоБюджет та фінансиПоточна діяльністьДокументиКомунальна власністьЖитлові питанняЗакупівліОчищення владиВідкриті даніДоступ до публічної інформаціїРегуляторна політика
Первомайська міська рада Харківської області >>>